هیومن هورایزنز های‌فای X، جالب‌ترین خودروی الکتریکی نمایشگاه پکن


هیومن هورایزنز یکی از چند کمپانی خودروساز چینی است که در نمایشگاه پکن 2020 حضور داشته و از جالب‌ترین خودروی الکتریکی این رویداد یعنی های فای X پرده‌برداری کرده است. این خودرو که اولین بار در جولای 2019 به عنوان محصولی مفهومی پدیدار شده بود هم‌اکنون آماده تولید بوده و می‌خواهد سهمی از بازار خودروهای … The post هیومن هورایزنز های‌فای X، جالب‌ترین...

هیومن هورایزنز یکی از چند کمپانی خودروساز چینی است که در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ حضور داشته و از جالب‌ترین خودروی الکتریکی این رویداد یعنی های فای X پرده‌برداری کرده است.

هیومن هورایزنز های‌فای X، جالب‌ترین خودروی الکتریکی نمایشگاه پکن

این خودرو که اولین بار در جولای ۲۰۱۹ به عنوان محصولی مفهومی پدیدار شده بود هم‌اکنون آماده تولید بوده و می‌خواهد سهمی از بازار خودروهای الکتریکی چین را مال خود کند. اگرچه اکثر خودروهای الکتریکی عرضه شده در این بازار از نوع سدان، شاسی‌بلند و یا اسپورت هستند اما های فای X ترکیبی از یک کراس اوور/شاسی‌بلند و یک مینی ون بوده و شکل کلی آن مشابه فارادی فیوچر FF91 می‌باشد.

آنچه سریعاً توجهات را به خود جلب می‌کند چراغ‌های جلوی به اصطلاح چنگال لابستر است که از نوار نورانی LED برخوردار شده است. ورودی‌های هوای جلو نیز نورانی بوده و دو نمونه به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه پکن از رینگ‌های بزرگی استفاده کرده‌اند. این خودرو در کل ارتفاع کمی از سطح زمین داشته و قطعاً در جاده نظرها را به خود جلب خواهد کرد. آنچه بر ظاهر برجسته این خودرو اضافه کرده چراغ‌های LED پیچیده در بخش عقب می‌باشد.

هیومن هورایزنز های‌فای X، جالب‌ترین خودروی الکتریکی نمایشگاه پکن

هیومن هورایزنز این خودرو را به‌صورت چهار و شش نفره عرضه خواهد کرد که اولین گران‌تر بوده و بهای پایه آن از ۸۰۰ هزار یوان (۱۱۷ هزار دلار) شروع می‌شود. قیمت پایه مدل شش‌نفره نیز ۶۸۰ هزار یوان (۹۹ هزار دلار) می‌باشد.

هیومن هورایزنز های‌فای X، جالب‌ترین خودروی الکتریکی نمایشگاه پکن

تصاویر کابین مدل نارنجی‌رنگ نشان دهنده طراحی شش‌نفره بوده درحالی‌که مدل نقره‌ای‌رنگ از چهار صندلی سود برده است. ردیف دوم مدل شش‌نفره دارای یک جفت صندلی با تنظیمات برقی بوده و تقریباً مشابه صندلی‌های جلو هستند. دو صندلی ردیف سوم نیز کوچک بوده و به نظر می‌رسد فضای سر در این بخش محدود است.

مدل چهارنفره بیشتر مختص افرادی است که به دنبال راننده شخصی هستند. صندلی‌های لوکس این خودرو مشابه صندلی‌های فرست کلاس هواپیماها هستند. بین صندلی‌ها نیز کنسولی بزرگ و صفحه لمسی دیده می‌شود.

خب صحبت از صفحه لمسی شد و باید گفت بخش جلوی خودرو دارای پشت آمپرهای دیجیتال، صفحه مرکزی بزرگ و صفحه‌نمایش پیش چشم سرنشین جلو می‌باشد.

هیومن هورایزنز های‌فای X، جالب‌ترین خودروی الکتریکی نمایشگاه پکن

گفته می‌شود های فای X به‌صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد اما جزئیات مربوط به قوای محرکه این خودرو مشخص نشده است. با این وجود باتری‌های گوناگونی در اختیار خواهد بود و نسخه پرچم‌دار از باتری ۹۶ کیلووات ساعتی و برد ۶۱۰ کیلومتری سود خواهد برد. هیومن هورایزنز همچنین گفته این خودرو از سیستم نیمه خودران پیشرفته برخوردار می‌باشد.

های فای X تا پایان سال ۲۰۲۰ به‌صورت محدود تولید شده و در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به‌صورت انبوه وارد بازار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا