آموزش‌های امدادی هلال احمر اردبیل توسعه می‌یابد


آموزش‌های امدادی هلال احمر اردبیل توسعه می‌یابد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: سال گذشته بیش از 37 هزار نفر در دوره‌های آموزش امدادی جمعیت هلال احمر استان حضور یافتند و امسال نیز این برنامه‌ها ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا ، رامین معبودی روز پنجشنبه در نشستی با امام جمعه پارس‌آباد مغان افزود: توسعه خانه‌های هلال نیز مدنظر قرار گرفته ، تاکنون ۸۲ خانه هلال در استان راه‌اندازی شده و قرار است ۸۰ کانون روستایی نیز به خانه هلال تبدیل شود.

او با اشاره به اینکه در هر برهه زمانی که در کشور بحران رخ داده جمعیت هلال احمر حضور فعال داشته است، اظهارداشت: هر زمان نیاز به حضور اعضای هلال احمر بوده است، امدادگران در کمترین زمان به یاری مردم شتافته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ۲ برنامه اساسی در سال جاری دارد، ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها راه‌اندازی خانه‌های هلال است که قرار است با همکاری استانداری ۳۰۰ خانه هلال در استان ایجاد شود.

آموزش‌های امدادی هلال احمر اردبیل توسعه می‌یابد

حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر باقری بنابی ، امام جمعه پارس آباد مغان نیز در این نشست گفت: در راستای ماموریت‌های جمعیت هلال احمر با این نهاد مردمی همراه و همگام هستیم.

او با بیان اینکه خدمت در جمهوری اسلامی افتخار بزرگی است، اضافه کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر در زمان مشکلات به داد مردم می‌رسند و برای مردم خدمت بزرگی می‌کنند.

وی اظهارداشت: انسان در محضر خدا برای همه کارهای مثبت و منفی پاسخگو خواهد بود ، بنابراین افراد باید بدانند که چه مسوولیت سنگینی دارند.

استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش