شورای استانی کنگره شهدای دانشجو کشور آغاز به کار کرد


شورای استانی کنگره شهدای دانشجو  کشور آغاز به کار کرد

کرج - ایرنا - شورای استانی کنگره ملی شهدای دانشجو به ریاست دانشگاه خوارزمی مستقر در استان البرز آغاز به کار کرد.

دکتر جعفر فلاح نژاد، دبیر کنگره ملی شهدای دانشجو روز پنجشنبه در کرج گفت: یکی از نیازهای اساسی کشور زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا است که شهدا متعلق به قشر یا حزب خاصی نیستند و تک تک این مردم از خانواده شهدا هستند زیرا خانواده ای نداریم که حداقل اگر فرزند یا برادر شهید نباشد حداقل عمو یا دایی شهید دارد.

وی افزود: از نشانه های شهید پرور بودن این ملت، دفاع مقدسی است که از قیام امام حسین (ع)‌نشات گرفته و مردم ما ایستادگی را از سالار و ارباب شهیدشان آموخته اند.

فلاح نژاد با اشاره ای به تاریخچه این کنگره ملی شهدا گفت: اولین کنگره مرکزی در سال ١٣٧٦ در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد و پس از آن برگزاری سالانه یادواره در دانشگاه های کشور و برگزاری کنگره مرکزی در دانشگاه های منتخب از جمله تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، کرمان، شیراز، همدان، اردبیل، سمنان ، یزد و گیلان ادامه یافته است.

دبیر شورای کنگره شهدای دانشجوی استان البرز در ادامه گفت: اهداف این کنگره ترویج و تبیین سیره و سبک زندگی شهدای دانشجو در فضای آموزش عالی کشور و تولید آثار و محصولات مناسب با موضوع شهدا دانشجو برای استفاده عموم دانشجویان است.

وی محورهای محتوایی سومین کنگره ملی شهدای دانشجویی را تبیین نقش انقلاب اسلامی ایران در دنیای امروز به عنوان الگوی ملت های مستضعف و مسلمان، تبیین لزوم وحدت مسلمانان و حاکمان جهان اسلام برای مقابله با جریانات ضد اسلام و معرفی الگوی مقاومت در مقابل استکبار جهانی به عنوان تنها راه سربلندی و نجات ملت های ستم دیده برشمرد.

فلاح نژاد تبیین عملکردهای حاکمان جبهه ظلم جهانی در برخورد با کشورها و ملت های مسلمان در تاریخ معاصر و برجسته کردن نقشه شهدای جوان دانشجوی جهان اسلام را از دیگر محورهای این کنگره عنوان کرد.

رییس ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز ابعاد و سطوح اجرای کنگره ملی شهدا در خصوص نحوه برگزاری کنگره شهدای دانشجو گفت: این کنگره ابتدا در سطح دانشگاه و سپس استانی و در نهایت اجلاسیه ملی آن برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا