برنامه‌های هفته ملی کودک بر بستر ‌فضای مجازی برگزار ‌می‌شود


برنامه‌های هفته ملی کودک بر بستر ‌فضای مجازی برگزار ‌می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک امسال با شعار «آینده را باید ساخت» از 12 لغایت 17 مهرماه 99 بر بستر فضای مجازی برگزار ‌می‌شود.

اسفندیار ضیائی در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی کودک و هفته ملی کودک از ۱۲ لغایت ۱۷ مهرماه با شعار «آینده را باید ساخت»، اظهار کرد: رنگ ‌و بوی عاشورایی و بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی، شاخصه ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک است که در تقارن با اربعین حسینی برگزار می‌شود.

وی ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از گردهمایی را در راستای تبیین جایگاه و حقوق کودک برای افراد جامعه، مهم و حیاتی ارزیابی کرد و با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: شاهد برگزاری ویژه‌برنامه‌های این ایام بر بستر فضای مجازی خواهیم بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، در ادامه به حرکت‌های فرهنگی کانون در روز جهانی و هفته ملی کودک اشاره کرد و گشایش نگارخانه «آفرینش» در طبقه همکف اداره کل کانون استان گیلان در رشت را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

ضیائی، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در بستر فضای مجازی، فعالیت افزون‌تر انجمن‌های تخصصی کانون، حضور کارشناسان این نهاد فرهنگی در برنامه‌های مختلف صدا و سیما و بازدید از مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را از دیگر برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک دانست.

وی اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان مناطق کم‌برخوردار، شرکت اعضای کانون در برنامه رادیویی «شهر به شهر»، تجهیز کتابخانه‌های مراکز فرهنگی و هنری کانون در قالب طرح «تمیم» و همکاری گسترده با شهرداری و سازمان فرهنگی، ‌اجتماعی و ‌ورزشی شهرداری رشت برای معرفی مرکز استان گیلان به عنوان شهر دوستدار کودک را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در این ایام صورت می‌گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، از انتشار فراخوان «سپیدبالان» با محوریت طراحی تمبر با همراهی اداره‌کل پست استان و تجلیل از کودکان برجسته در عرصه‌های فیلم و تئاتر خبر داد و افزود: تولید محتوا و ارایه در سایت و صفحه‌های کانون و فعالیت در شبکه‌های مجازی با محوریت #بچه‌های_اربعین نیز در اولویت قرار خواهد داشت.

ضیائی اضافه کرد: بازتاب هرچه بهتر فعالیت‌های این ایام از طریق رسانه ملی و نمایش آثار و دستاوردهای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از طریق نمایشگر و تلویزیون‌های شهری نیز از جمله اهدافی است که از سوی دست‌اندرکاران و فعالان این عرصه دنبال خواهد ‌شد.

وی با بیان اینکه علاقمندان به کتاب و محصولات فرهنگی در نخستین روز از هفته ملی کودک شاهد راه‌اندازی سایت فروش اینترنتی تولیدات کانون پرورش فکری خواهند بود، گفت: این محصولات طی هفته ملی کودک با ۲۵ درصد تخفیف به دوستداران کتاب و محصولات فرهنگی عرضه می شود.

این مسئول فرهنگی، به اهمیت هم‌گرایی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد و یادآور شد: از اعلام همراهی رسانه‌ها، صداوسیمای مرکز استان و دیگر فعالان این عرصه برای غنی‌سازی ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک قدردانی می کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر