تولید 700 تن گندم طی سال جاری در شرکت سهامی زراعی خوسف


تولید 700 تن گندم طی سال جاری در شرکت سهامی زراعی خوسف

مدیر تعاون روستایی خوسف گفت: در سال زراعی جاری 700 تن گندم از مزارع شرکت سهامی زراعی خوسف برداشت شده که در کنار کشت‌های یونجه و ارزن سهم بارزی در تولیدات استان داشته است.

محمدعلی قلندری اسفدن در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شرکت سهامی زراعی خوسف با در اختیار داشتن ۱۶ منبع آبی با ۲۸۰ لیتر بر ثانیه و ۱۲۱۴ هکتار اراضی قابل کشت و عضویت ۳۵۸ نفر نقش بارزی در تولید و پیشبرد اهداف توسعه کشاورزی شهرستان و استان ایفا می‌کند.

وی با اشاره به تولید ۷۰۰ تن گندم، ۱۵۰ تن یونجه و ۱۵۰ تن ارزن، افزود: کوچک بودن واحدهای تولید و پراکندگی قطعات اراضی کشاورزی در موارد زیادی برای استفاده از تکنولوژی جدید، تجهیز زیرساخت‌ها، استفاده از ماشین آلات به روز، بهبود راندمان آبیاری و توسعه کشاورزی محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند.

مدیر تعاون روستایی خوسف بیان کرد: بر این اساس و در راستای استفاده بهینه از منابع تولید(آب و خاک)، حفظ و توسعه شرکت‌های سهامی زراعی در اولویت است.

قلندری با بیان اینکه در شرکت سهامی زراعی خوسف اقداماتی در خصوص تجهیز واحد مکانیزاسیون شرکت صورت پذیرفت، تصریح کرد: خرید یک دستگاه کمباین به مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان، یک دستگاه لودر به مبلغ یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان و یک دستگاه مکنده کاه ۶۳ میلیون تومان از جمله اقدامات سال جاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت به منظور افزایش راندمان آبیاری نسبت به احداث استخر به ایستگاه پمپاژ به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان اقدام کرده و از دیگر اقدامات شرکت خرید ۴۷ راس تلیسه گاو به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی