استاندار هرمزگان: هنرمندان آستانه تحمل مردم را بالاتر ببرند


استاندار هرمزگان: هنرمندان آستانه تحمل مردم را بالاتر ببرند

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: هنرمندان و فعالان رسانه به خصوص صدا و سیما در شرایط کنونی اقدام‌های خلاقانه بیشتری برای افزایش آستانه تحمل،‌ افزایش روحیه و نشاط مردم انجام دهند.

فریدون همتی عصر پنجشنبه در آیین تجلیل از فعالان فرهنگ و هنر هرمزگان که در حاشیه گشایش نگارخانه استاد احمدی نسب انجام شد، اظهار داشت: از هنرمندان انتظار می رود در حوزه نشاط و شادی آفرینی برای مردم و پرکردن اوقات فراغت آنان و همچنین تقویت فرهنگ سرمایه گذاری بخش خصوصی تلاش بیشتری کنند تا هر کس توانی دارد وارد میدان شود.

وی ادامه داد: حضور در بین مردم و شنیدن حرف‌هایشان کمک کننده است و انتظار می رود مدیران به مانند نمایندگان و امامان جمعه حضور بیشتری بین مردم داشته باشند.

وی یاد آور شد: با روش‌های گذشته نمی‌توان با مردم تعامل داشت و مشکل ها را حل کرد، بنابراین این نسخه باید متناسب با نیازهای مردم و توجه شرایط تحریم و کرنا باشد و از سبک و شیوه‌های جدید استفاده کرد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: هر زمان از مردم تقاضایی داشته ایم و نیاز به حضورشان در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف بوده به میدان آمده‌اند و ما مسوولان نیز بایستی به آنان کمک کنیم.

همتی ابراز داشت: مدیران و اداره های دولتی از ابزار شبکه های اجتماعی برای ارتباط گیری با مردم استفاده کنند زیرا این امکان و دایره نظارت را بالا برده و کار را آسان تر می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: بایستی واقعیت‌ها را برای مردم تبیین کرده و خود را با واقعیت‌های شرایط جنگ اقتصادی و کرونا تطبیق داده و ظرفیت‌های نهفته موجود را شناسایی و بکارگیریم.

استاندار هرمزگان: شاخص های فرهنگی رشد خوبی در این دولت داشته‌اند

همتی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: شاخص‌ها نشان دهنده توجه خوب انجام شده نسبت به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در این استان است، همه این فعالیت ها و ارتقاء شاخص ها در شرایطی رخ داده که کشور با مشکل های فراوانی روبه رو بوده است اما از طرفی نیز نباید به این میزان قانع شد.

وی با اشاره به ایجاد نگارخانه در درون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، تاکید کرد: مدیریت همیشه با پول نیست و خلاقیت و نوآوری ارزش و تأثیر گذاری بیشتری دارند و ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از قبل بوده اما با خلاقیت تبدیل به این نگارخانه شده است.

بیمه و اشتغال هنرمندان را باید حل کنیم

رییس شورای اداری هرمزگان همچنین بیان داشت: بایستی مشکل بیمه و اشتغال هنرمندان را حل کنیم و در خصوص مسکن آنان نیز می توان از ظرفیت طرح مسکن ملی استفاده کرد.

وی همچنین در خصوص گلایه هنرمندان درباره عمل نشدن به سخنانش توسط مدیران هم گفت: نکات مورد نظر هنرمندان که مطرح شد را پیگیری می‌کنیم و مدیران موظف به اجرای قول‌هایی هستند که می‌دهم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس: مردم تاب و تحمل شنیدن هر موضوعی ندارند

نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم در این برنامه گفت: مردم به واسطه مشکل های فراوان‌شان دیگر تاب وتحمل شنیدن هر موضوعی را ندارند لذا اگر امروز شاهد حاشیه ها در زمینه خودرو و مسکن نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم به دلیل همین مشکل هاست.

احمد مرادی افزود: باید تلاش کنیم مشکل مردم را حل کنیم که در این صورت حاشیه ها خاتمه می یابدو براساس قانون اساسی در کشور باید عدالت برقرار شود و اگر عدالتی است بایستی برای همه و حتی هرمزگان هم باشد.

نماینده مجلس: مشکل های هنرمندان حل شود

مرادی در ادامه به مسایل هنرمندان پرداخت و گفت: با هنرمند به نام هرمزگانی در تهران ملاقات داشتم که مشکل بیمه داشت و اعلام کرد ٰظرفیت بیمه هنرمندان در این استان پر شده و باید به تهران مراجعه کند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خواستار عدالت در مجموعه هنرمندان هستم و امید می رود با همکاری استانداری هرمزگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مساله یکبار و برای همیشه حل شود.

وی اضافه کرد: مساله مسکن هنرمندان نیز باید مد نظر مسوولان باشد، به عنوان مسوول از نام و وجود این عزیزان استفاده می کنیم اما خودشان در مضیقه هستند، همچنین اشتغال هنرمندان و درآمد آنان است که می توان از ظرفیت صنایع غرب بندرعباس برای رفع این مساله استفاده کرد.

وی همچنین گفت: مردم این استان به نوعی همه هنرمند هستند و در کنار ظرفیت‌هایی مانند دریا، کوه، معادن، نفت و گاز ظرفیت نیروی انسانی هم وجود داردبنابراین مدیران باید بتوانند ترکیبی از این ظرفیت را با هم بکارگیرند و حمایت و مدیریت کنند در این صورت بخش اعظمی از مشکل هایی که در قالب انتقاد استخراج و منتقل می‌شود قابل حل شدن است.

شاخص های فرهنگی در دولت یازدهم و دوازدهم ارتقاء یافته است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هم در آیین گشایش این نگارخانه اظهار داشت: در مدت فعالیت دولت یازدهم و دوزادهم اتفاق های خوبی برای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه هرمزگان رخ داده به گونه ای که تعداد نشریات الکترونیکی از یک به ۱۲، نشریات مکتوب از ۱۱ به ۷۱، روستاهای دوستدار کتاب از صفر به ۲۴، انتشاراتی ها از ۱۳ به ۲۹، عناوین نمایش های تولید شده از ۴۲ به ۲۲۰ عنوان رسیده است.

رضا کمالی همچنین بیان داشت: امید می رود امسال سه مجتمع فرهنگی بزرگ در شهرهای بندرعباس، بندرخمیر و فین که برای هر کدام افزون بر ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین تا پایان سال نیز سه فرهنگسرای روستایی آماده بهره‌برداری می‌شود و زمین ملکی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای احداث خانه هنرمندان هرمزگان اخصاص یافته که کارهای آن از سوی معاونت عمرانی استانداری در حال پیگیری است.

در این روز نگارخانه استاد احمدی نسب از نقاشان مطرح هرمزگان با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان، مدیرکل استانهای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم ، حاجی آباد، بوموسی وخمیر در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گشایش یافت.

قسمتی از این نگارخانه تصاویر هنرمندان و مفاخر فرهنگی هرمزگان بر دیوار نقش بسته است و دارای بخش معرفی مطبوعات و رسانه‌ها و افتخار آفرینان فرهنگی این استان در سال ۹۸ است.

نگارخانه احمدی نسب دارای بخش کتابخانه‌ای بوده و نمایشگاه عکس با موضوع خلیج فارس در آن برپا شده است، همچنین امکان برگزاری نمایشگاه با ۱۲۰ تابلو را دارد.

در پایان این مراسم نیز از فعالان حوزه فرهنگ و هنر هرمزگان تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟