هزار دستگاه تاکسی خراسان رضوی از رده خارج یا نوسازی می‌شود


هزار دستگاه تاکسی خراسان رضوی از رده خارج یا نوسازی می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: امسال ‌هزار دستگاه تاکسی در این استان نوسازی و از رده خارج می‌شود که برای هر تاکسی 500 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده و این مبلغ در مشهد با همکاری شهرداری به 700 میلیون ریال رسیده است.

علیرضا خادم‌پیر روز پنجشنبه در آیین آغاز بهره‌برداری از طرح‌های سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور گفت: پارسال در بخش زیرساختها و توسعه امور شهری ۱۹۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت گردید و ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی جدید با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال احداث شد.
وی ادامه داد: امسال هم از محل این اعتبارات در مرحله نخست ۳۷ میلیارد ریال به شهرداری‌های خراسان رضوی پرداخت شد و برای امسال پیش‌بینی می‌شود در حوزه طرح‌های درآمدزا و تهیه ماشین‌آلات ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با سود چهاردرصد در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد که این‌ میزان سال گذشته ۲۲۲ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: پارسال ۲۷ دستگاه ماشین‌ آلات عمرانی و خدماتی به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های خراسان رضوی واگذار شد که در حال حاضر ارزش این دستگاهها افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال است.
خادم پیر با اشاره به این که نیشابور پس از مشهد و سبزوار از لحاظ میزان تخصیص بودجه در حوزه مدیریت شهری در رتبه سوم خراسان رضوی قرار دارد افزود: در حال حاضر درخواست نوسازی۲۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری نیشابور ارایه شده که از این تعداد در مرحله اول با ۱۰ دستگاه موافقت شده و برای هرکدام ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات از طریق بانک کارآفرینی در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: طرح اتوبوس کافی شاپ یک ‌طرح نوآورانه و جدید در حوزه گردشگری است و با توجه به این که نیشابور یکی از قطب های گردشگری استان و کشور است امیدواریم این اقدامات باعث رونق گردشگری در این شهر شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح بایگانی ۱۵ هزار پرونده قدیمی حوزه تاکسیرانی نیشابور افزود: ارائه خدمات به صورت نرم افزاری و الکترونیکی موجب جلوگیری از فساد اداری شده و با الکترونیکی کردن خدمات همچنین اطلاعات در لحظه به روز رسانی و بایگانی می شود و مردم می توانند به صورت آنلاین از منازل و دفاتر پیشخوان سطح شهر خدمات بگیرند.

هزار دستگاه تاکسی خراسان رضوی از رده خارج یا نوسازی می‌شود
شهردار نیشابور هم در این مراسم گفت: یکی از اقدامات خوبی که با بهره برداری از طرح های نرم افزاری امروز صورت می گیرد واگذاری بخشی از خدمات سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری به بخش خصوصی است که این موضوع بوروکراسی اداری را کاهش و تنوع خدمات برای همشهریان را افزایش می دهد.
علی نجفی افزود: با توجه ظرفیت‌های توریستی و حضور گردشگران در نیشابور و برای ایجاد درآمد از اتوبوس‌هایی که دیگر قابلیت استفاده به عنوان مسافربر را ندارند یک دستگاه اتوبوس با قابلیت ارایه خدمات کافی شاپ در ۲ طبقه با اعتبار پنج میلیارد ریال ایجاد شده که برنامه حرکت و محل استقرار آن به طور هفتگی به شهروندان اعلام می‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به باز بودن سقف این اتوبوس تفاهمنامه ای با انجمن نجوم نیشابور منعقد شده است تا شهروندان بتوانند در هنگام استفاده از این اتوبوس با استفاده از تلسکوپ به رصد آسمان بپردازند.
شهردار نیشابور گفت: آغاز بهره‌برداری از سه طرح نرم‌افزاری سازمان اتوبوس‌رانی و برون سپاری عمده خدمات این سازمان به دفاتر پیشخوان در بخش صدور مجوز در راستای کاهش نیروی انسانی و افزایش سرعت خدمت رسانی به ارباب رجوع از دیگر طرح‌هایی بود که امروز به بهره‌برداری رسید.
رونمایی از پنج دستگاه تاکسی نوسازی شده، سامانه اعطای مرخصی آنلاین به رانندگان و تبدیل دفترچه های قدیمی تاکسی‌ها به کارت الکترونیک هوشمند برای نظارت بهتر و سریع‌تر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند