تداوم طرح‌ مثلث اقتصادی انتظار نمایندگان خراسان رضوی از استاندار جدید است


تداوم طرح‌ مثلث اقتصادی انتظار نمایندگان خراسان رضوی از استاندار جدید است

مشهد- ایرنا- رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: پیگیری و تداوم پروژه‌ها و تفاهمنامه‌های مثلث توسعه اقتصادی در چارچوب اقدامات استاندار پیشین خراسان رضوی یکی از مهمترین ویژگیهای مهم استاندار جدید از نظر نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی است.

احسان ارکانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آزمایشی و خوب مثلث توسعه اقتصادی علیرضا رزم حسینی در استان در حال اجراست لذا استاندار جدید طرحها و تفاهمنامه‌های این برنامه را نباید رها کند بلکه استاندار جدید نیز باید آن طرحها را تا انتهای حضورش به پیش ببرد.

وی مهمترین وظیفه استاندار جدید در سال آینده را برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و ادامه داد: صرف بومی بودن استاندار جدید در استان مهم نیست چرا که اگر این فرد بومی توانمند نباشد و به خوبی از پس انتخابات برنیاید و نتواند مشکلات را در دیگر حوزه‌ها رفع کند انتخاب وی بی فایده است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در صورتی که استاندار جدید توانمند باشد اما بومی نباشد و در استان مورد پذیرش قرار نگیرد و فضاهای سیاسی و فرهنگی استان را نشناسد انتخاب وی درست نیست و نتیجه نخواهد داد لذا بومی بودن یا توانمندی صرف به خودی خود مهم نیست.

ارکانی افزود: هفته آینده جلسه ای بین نمایندگان استان در مورد انتخاب استاندار جدید برگزار خواهد شد اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است و البته قبل از آن با وزیر کشور صحبت خواهیم کرد تا مطلع شویم اصولا دولت قائل به گفت و گو و مشاوره با نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر بخشها در مورد انتخاب استاندار جدید هست یا خیر.

وی اضافه کرد: اگر برنامه و راهبرد دولت این باشد که هیچ نظری از دیگران نگیرد و بخواهد یک تنه این کار را به سرانجام برساند باید این تصمیم را اعلام کند و تبعات آن را نیز بپذیرد و اگر از سوی دیگر دولت مشورت بخواهد هماهنگی خواهد شد تا تصمیمی با نهایت هم افزایی اتخاذ شود اما تاکنون پاسخی از دولت برای مشاوره در خصوص استاندار جدید ندیده‌ایم.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

"علیرضا رزم حسینی" که دی ماه ۱۳۹۷ به سمت استاندار خراسان رضوی منصوب شده بود روز چهارشنبه نهم مهر ماه جاری با کسب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر به وزارت صنعت، معدن و تجارت نقل مکان کرد و اکنون حسن جعفری، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی وی در استانداری سرپرستی استانداری خراسان رضوی را بر عهده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی