حوزه‌های علمیه باید علمایی همچون آیت‌الله تسخیری تربیت کند


 حوزه‌های علمیه باید علمایی همچون آیت‌الله تسخیری تربیت کند

آیت الله رشاد گفت: حوزه‌های علمیه باید با الگوقرار دادن مرحوم آیت‌الله تسخیری علمایی همچون ایشان را تربیت کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» امروز در نشست بین‌المللی «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری» که هم‌زمان با چهلمین روز رحلت آن مرحوم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: آیت‌الله تسخیری یک شخصیت صادق، عالم، فروتن، مؤمن، انقلابی، وفادار و بااخلاق بودند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری ازنظر علمی بر علوم فقه، کلام، فلسفه و ... تسلط داشتند و شخصیتی بی‌نظیر بودند در عین حال ذهنی مستعد، جوال و نقاد داشتند، عنوان کرد: ایشان بسیار ساده و روان، عمیق و علمی وارد مباحث شده و از آن خارج می‌شدند.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری افزون بر جامعیت علمی ازنظر اخلاقی نیز شخصیت‌ جامعی داشتند، ابراز کرد: ایشان انسانی بسیار متواضع، فروتن، دلسوز و خیرخواه بودند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران با بیان اینکه شخصیت آیت‌الله تسخیری از جنبه‌های مختلف بی‌بدیل بودند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی بارها استادان و فضلای برجسته را در مجامع علمی و فکری با ایشان همراه کرد که در صورت فقدان ایشان جامعه جهان با خلا‌ روبرو نشود اما متاسفانه کسی نتوانست به موازات ایشان نقش داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) بابیان اینکه حضور آیت‌الله تسخیری در همه سنگرهای فکری اسلام مشهود بود، اظهار کرد: امروز باید همه حوزه‌های علمیه و محافل علمی شخصیت علمی و اخلاقی آیت‌الله تسخیری را به عنوان الگو و اسوه معرفی کنند که معیار تربیت عالمان دینی باشد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری نسبت به زمانه درک درست و صحیحی داشت و دنیا او را به نیکی شناخت، ابراز کرد: ایشان افزون بر تخصص و تخلق بر آراء و مبانی اسلامی اشراف کامل داشتند.

آیت‌الله رشاد در پایان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید با الگوقرار دادن آیت‌الله تسخیری علمایی همچون ایشان را تربیت کند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط