طرح ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی در آمریکا با هدف جلوگیری از وقوع جرم


طرح ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی در آمریکا با هدف جلوگیری از وقوع جرم

مجلس نمایندگان آمریکا، طرح ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی را بررسی می کنند.

طرح ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی در آمریکا با هدف جلوگیری از وقوع جرمبه گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، طرح ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی در آمریکا با هدف جلوگیری از وقوع جرم به نام این تاکسی‌ها، هم اکنون در مجلس نمایندگان در دست بررسی است.
جیم کلایبرن جانشین رئیس اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در زمان رای گیری در مجلس نمایندگان درباره بررسی قانون پیشنهادی موسوم به «قانون سامی» ریاست جلسه را بر عهده داشت.
«قانون سامی»، قانون پیشنهادی فدرال در آمریکا است که «کریستوفر اسمیت» نماینده ایالت نیوجرسی آن را ارائه کرده بود. این قانون نخستین بار در ماه مه سال ۲۰۱۹ به مجلس نمایندگان ارائه شد، اما هرگز به جلسات این مجلس راه نیافت.
بر اساس این قانون پیشنهادی، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی موظف هستند تابلو‌های چراغ دار را روی تاکسی‌های خود نصب کنند.
این دسته از رانندگان همچنین موظف هستند بارکد قابل اسکن را نیز نصب کنند تا جلوی بزهکاری و جرائم افرادی گرفته شود که در قالب راننده تاکسی دست به جنایت می‌زنند.
براساس طرح پیشنهادی مذکور، کسانی که راننده تاکسی‌های اینترنتی نیستند، اما وانمود کنند راننده چنین شرکت‌هایی هستند، مجرم تلقی خواهند شد.
نام این قانون پیشنهادی برگرفته از نام یک دانشجو در ایالت کارولینای جنوبی است. این دانشجو سامانتا جوزفسون نام دارد، اما قربانی فردی شد که خود را راننده تاکسی اینترنتی معرفی کرده بود و پس از طی مسافتی این دانشجو را به قتل رساند.
طرح پیشنهادی مربوطه، در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۹ به کمیته فرعی حمل و نقل و بزرگراه‌ها در مجلس نمایندگان ارجاع شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!