هیچ آزاده‌ای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرد


هیچ آزاده‌ای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرد

مدیر حوزه علمیه بحرینی‌ها در قم گفت: امروز قلب جهان اسلام از تعامل و عادی‌سازی برخی دول عربی خودفروخته با رژیم صهیونیستی به درد آمده و هیچ انسان آزاده‌ای این روابط را نمی‌پذیرد.

هیچ آزاده‌ای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرد

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام شیخ عبدالله الدقاق، نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران، شامگاه پنجشنبه در همایش «شب بحرین» که در تجلیل از مقاومت و رشادت مردم مظلوم و انقلابی بحرین برگزار شد، به خیانت برخی دول عربی منطقه به جهان اسلام اشاره و بیان کرد: این توافق به میل دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو به امضا رسید، چون آن‌ها نیاز به کسب رأی در انتخابات‌های پیش‌رو دارند، همچنین یکی از دلایل امضای توافق عادی‌سازی، ترس از محور مقاومت بود، محوری که روز به‌روز در حال گسترش است.

وی که در حوزه علمیه لبنانی‌های مقیم قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: محور مقاومت از ایران به لبنان می‌رسد و شامل فلسطین، سوریه، یمن و بحرین می‌شود، محور مقاومت اسرائیل را می‌ترساند و روزی می‌رسد که آمریکا به نقش ایران در منطقه اعتراف کند، فلسطین هم جز با مقاومت آزاد نمی‌شود.

مدیر حوزه علمیه بحرینی‌ها در قم گفت: ملت بحرین یک ملت اصیل در اسلام و تشیع خود است که برای احیای راه امام حسین(ع) تلاش می‌کند و همواره خودرا مکلف دانسته است که شعائر حسینی را اجرا کند.

وی با ذکر این مطلب که ناظران سیاسی و پژوهشگران اجتماعی می‌گویند که ملت بحرین هر ده سال دست به انقلاب می‌زند، افزود: هر ملتی که راه امام حسین(ع) را بپیماید، یک ملت انقلابی است، ملت بحرین دولت قانون و مؤسسات را طلب می‌کند.

مدیر حوزه علمیه بحرینی‌ها با اشاره به دو مسئله مشترک میان شیعیان بحرین، ایران و عراق، گفت: در این کشور حوزه‌های علمیه و حسینیه‌ها فراوان هستند که از یک طرف نماد عقل و از یک طرف دیگر نماد احساس هستند، شهری مثل حلب در گذشته یک شهر شیعه‌نشین بود، ولی به دلیل تضعیف حوزه‌های علمیه و حسینیه‌ها در این شهر، جریان تشیع در حلب از بین رفت.

شیخ‌الدفاق با اشاره به نقش علما در ایران از جایگاه والای علما حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گفت و افزود: در دوره قاجار با تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی، قلیان‌ها حتی در قصر ناصرالدین شاه شکسته شد. در بحرین باغ‌های زیادی به همت مردم برای تأمین هزینه‌های حوزه‌های علمیه، طلاب و حسینیه‌ها وقف شده است و به همین دلیل شاهد قوی بودن حوزه‌ها و حسینیه‌ها در این کشور هستیم. در بحرین علمای بزرگی در طول تاریخ پرورش یافتند.

مدیر حوزه علمیه بحرینی‌ها، ملت بحرین را ملتی آزاده بیان کرد و گفت: تظاهرات مختلفی علیه توافق رژیم آل خلیفه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار کردند، هر کسی که آزاده باشد، این توافق را نمی‌پذیرد، چه برسد به کسی که در مدرسه امام حسین(ع) تربیت شده باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی