بکارگیری توان بسیج برای حفاظت آثار تاریخی


بکارگیری توان بسیج برای حفاظت آثار تاریخی

مشهد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی گفت: آمادگی لازم برای بکارگیری توان و ظرفیت نیروی توانمند مقاومت بسیج به منظور حفاظت از آثار تاریخی در سطح این استان وجود دارد.

ابوالفضل مکرمی‌فر روز شنبه در دیدار با معاون امور استانهای مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی افزود: با توجه به رویکرد بسیج مبنی بر بکارگیری توانمندی بسیجیان در حوزه‌های تخصصی، با بهره‌گیری از این ظرفیت مهم و موثر بسیج بازوی اجرایی حوزه حفاظت میراث فرهنگی کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: بسیج در این چارچوب ضمن عمل به وظایف و ماموریتهای جاری خود، با رویکرد تخصصی در حوزه‌های مختلف همچون ترویج و فروش صنایع ‌دستی، پژوهش، حفاظت از آثار تاریخی فرهنگی و یا هر بخش دیگری که نیازمند کمک بسیج باشد، فعالیت خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی گفت: گرچه تمهیدات لازم برای حفاظت از آثار تاریخی توسط یگان تخصصی حفاظت این سازمان در تمام سطوح اندیشیده شده اما بسیج هم می‌تواند به عنوان نیروی موثر مکمل وارد این عرصه برای کمک شود.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد پایگاه مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی مبتنی بر درخواستهای اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی بخشی از نیازهای خدمات کارشناسی این نهاد را تامین نماید.

هزار و ۷۶۰ اثر تاریخی خراسان رضوی تاکنون در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان