بوی نفت را با چند روش ساده خانگی از بین ببرید


بوی نفت را با چند روش ساده خانگی از بین ببرید

اغلب کسانی که به واسطه شغلشان با فرآورده‌های نفتی سر و کار دارند، برای از بین بردن بوی آنها با مشکل مواجه هستند.

بوی نفت را با چند روش ساده خانگی از بین ببریدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از افراد با توجه به حرفه و یا شغل خود و یا به دلایل مختلف دستانشان آغشته به نفت و یا فرآورده‌های نفتی همچون بنزین می‌شود. با شستن دست‌ها با مایع دست شویی و یا انواع صابون شاید از حجم بوی نفت و یا بنزین کاسته شود، اما به طور کامل بوی این مواد از دست‌ها برطرف نمی‌شود.

با استفاده از برخی روش‌های خانگی می‌توانید بوی بنزین و نفت را از روی دستانتان برطرف کنید که به شرح زیر است:

سرکه‌ سفید: سرکه به دلیل داشتن برخی خواص شیمیایی، اتصالات شیمیایی مولکول‌های نفت و بنزین را از بین می‌برد. چنانچه بوی این مواد برروی دست‌های شما باقی مانده است می‌توانید با استفاده از سرکه دست‌های خود را ۴۵ ثانیه تا ۱ دقیقه بشویید.

محلول آب و عصاره وانیل: محلول آب و عصاره وانیل از دیگر مواد مفید برای از بین بردن بوی این مواد است. برای تهیه این محلول آب (نصف پیمانه) و عصاره وانیل (چند قطره) را با هم مخلوط کنید. این محلول را روی دستانتان بریزید و به مدت ۳۰ ثانیه دستانتان را خوب به هم بمالید. این عمل را چند مرتبه تکرار کنید، تا کاملا بوی بنزین و یا نفت از بین برود و سپس دستانتان را با آب و صابون بشویید.

آب لیمو: نباید از معجزه آب لیمو نیز غافل شد. یک عدد لیمو لیمو تازه را با چاقو نصف کنید و آب یک قسمت از لیمو را داخل مقداری آب(یک پیمانه) بریزید و آن را به هم بزنید. سپس ترکیب حاصل را روی دستانتان بریزید و به مدت ۱ الی ۲ دقیقه مالش دهید. زمانی که مطمئن شدید، که دیگر دستانتان بوی نفت و بنزین را نمی دهد، دستانتان را با آب و صابون بشویید.

نمک و مایع ظرف شویی: یکی از ساده‌ترین راهکار‌های از بین بردن بوی نفت و بنزین شستن همزمان دست‌ها با نمک و مایع ظرفشویی است. اگر مایع ظرف شویی و نمک را به صورت همزمان با هم ادغام کرده و به مدت یک دقیقه بر روی سطوح دست باقی بگذارید، عملیات پاکسازی به درستی انجام خواهد شد.
دقت داشته باشید، شستن مکرر دستانتان با صابون و به خصوص مایع ظرف شویی موجب خشکی پوست دست می‌شود بنابراین بهتر است، از مرطوب کننده های مناسب برای رفع خشکی پوست دستانتان استفاده کنید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)