10 کارگاه تولید کیف در همدان راه‌اندازی شد


10 کارگاه تولید کیف در همدان راه‌اندازی شد

همدان- ایرنا- معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در همدان گفت: به منظور تامین کیف مورد نیاز دانش آموزان ساکن در مناطق محروم 10 کارگاه تولیدی در روستای «زاغه» از توابع شهرستان بهار راه‌اندازی شد.

علی چهاردولی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در قالب پویش "مشق احسان" اقدام به تهیه نوشت‌افزارهای مورد نیاز دانش‌آموزان ساکن در مناطق محروم و حاشیه شهر کرد.

وی اضافه کرد: در این راستا توزیع ۱۰ هزار بسته نوشت افزار شامل کیف، دفتر، مدادپاک کن و جعبه مداد رنگی از امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در همدان با بیان اینکه تامین هر بسته نوشت افزار ۲۰۰ هزار تومان و در مجموع ۲ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است گفت: این نوشت افزارها بر اساس الگوی ایرانی و اسلامی بوده و منقش به تصاویر شهدا است.

چهاردولی خاطرنشان کرد: بسته های پیش بینی شده برای مقطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانش آموزان دختر و پسر متفاوت بوده و ۶ نوع بسته برای توزیع آماده شده و این بسته ها توسط گروه های جهادی در مدارس محروم یا در درب منازل در حال توزیع است.

وی یادآوری کرد: به منظور بهره مندی از این فرصت برای خلق فرصت شغلی، کارگاه هایی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام در روستای زاغه بهار برای تولید کیف راه اندازی شد که ۴۴ فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی بیان کرد: فعالان در این کارگاه‌ها علاوه بر تولید ۱۰ هزار عدد کیف مورد نیاز برای دانش آموزان بی بضاعت در استان همدان ، ۵۰ هزار عدد کیف نیز برای سایر استان ها تولید و عرضه کردند و فعالیت آنها همچنان ادامه دارد.

۲۹۱ هزار دانش‌آموز در همدان مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟