ایستگاه بازرسی دائمی در جاده های کهگیلویه و بویراحمد ضروری است


ایستگاه بازرسی دائمی در جاده های کهگیلویه و بویراحمد ضروری است

یاسوج- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مقابله با خودروهای شوتی در استان و جلوگیری از قاچاق کالا برپایی ایستگاه بازرسی دائمی نیاز است.

براتعلی صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیچ امنیتی در جاده های استان وجود ندارد و به راحتی احتمال اینکه خودروی شوتی دیگر خودروها را از مسیر خارج کند، وجود دارد.

وی عنوان کرد: این استان در مسیر قاچاق کالا از بنادر جنوبی به استان های مرکزی و تهران قرار دارد و بیشترین میزان کالای قاچاق از این مسیر انتقال داده می شود.

وی افزود: برای مقابله با خودروهای شوتی در کهگیلویه و بویراحمد برپایی گلوگاه دائمی نیاز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ایست های بازرسی موقتی در جاده های استان برپا شده است اما گلوگاه مشخصی که به طور همیشگی و با قدرت در مقابل این خودروهای شوتی ایستادگی کند، وجود نداشته است.

صالحی ابراز داشت: شورای امنیت ملی ایجاد این گلوگاه دائمی را در استان مصوب کرده اما هنوز اقدام خاصی برای احداث آن انجام نشده است.

وی تاکید کرد: روزانه بیش از ۱۰۰ خودروی شوتی در جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال تردد اند و جاده های استان را ناامن کرده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد ت بیان کرد: عبور این خودروهای شوتی به ویژه در جاده یاسوج به اصفهان سبب وقوع سوانح رانندگی بسیاری در این مسیر شده و جان مردم را تهدید می کنند.

صالحی گفت: پرونده های سنگین قاچاق در استان به کرات وجود داشته و برای نمونه هفته گذشته قاچاقچی لوازم آرایشی و بهداشت ۱۴ میلیارد در یاسوج محکوم شد.

وی عنوان کرد: با توجه به ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هر شخصی مرتکب قاچاق کالا وارز و حمل یا نگهداری شود علاوه بر ضبط کالا یا ارز به جزای نقدی و حبس محکوم می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مدت زمان متوسط رسیدگی پرونده ها به ویژه پرونده های قاچاق کالا در این استان ۳۲ روز است.

صالحی تصریح کرد: در حوزه پرونده های قاچاق کالا و ارز موجودی ۵۲ پرونده بوده که امسال ۳۷۴ مورد پرونده های ورودی بوده که از این تعداد ۳۷۷ فقره مختومه شده که عملکرد تعزیرات در رسیدگی به این پرونده ها ۱۰۰ درصد بوده است.

وی ابراز داشت: میزان جزای نقدی این پرونده ها نیز افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از یک سو قاچاق کالا اقتصاد کشور را فلج می کند و از سوی دیگر بخش بسیاری از این کالاهای قاچاق سلامت محور اند که بدون رعایت وضعیت بهداشتی و تاییدیه بهداشتی حمل می شوند و سلامت مردم را به خطر می اندازند.

برای برخورد با پدیده قاچاق در مسیرهای کهگیلویه و بویراحمد راهی به جز ایجاد گلوگاه نیست و بر اساس آخرین اطلاعات پل کتا برای ایجاد آن جانمایی شده است.

کهگیلویه و بویراحمد در مسیر قاچاق کالا از بنادر جنوبی به استان های مرکزی و تهران قرار دارد.

این استان با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران واقع شده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند