گفتگوی «لیلی گلستان» با «احمد محمود» در «حکایت حال» 


گفتگوی «لیلی گلستان» با «احمد محمود» در «حکایت حال» 

کتاب «حکایت حال» گفتگوی لیلی گلستان با «احمد عطا» معروف به احمد محمود، نویسنده بزرگ کشور است.در این کتاب ، با نگاه احمد محمود آشنا می‌شویم، نگاهش به واقعیت، نگاهش به خیال و نگاهش به آدم‌هایی که در این داستان‌ها ساخته می‌شوند. 

به گزارش شهرآرانیوز، کتاب «حکایت حال» گفتگوی لیلی گلستان با «احمد عطا» معروف به احمد محمود، نویسنده بزرگ کشور است. لیلی گلستان در مقدمه این کتاب گفته است با خواندن «همسایه‌ها» احمد محمود را شناختم» و در ادامه توضیح می‌دهد که احمد محمود درخواست گفتگوی او را رد می‌کند و می‌گوید تا به حال با کسی گفتگو و مصاحبه نکرده است و آمادگی ندارد. لیلی گلستان به گفتگو اصرار نمی‌کند چون جواب احمد محمود صریح و قاطع بود مثل نوشته‌هایش. فقط از او می‌خواهد دراین‌باره فکر کند. ۳ ماه بعد از این ماجرا وقتی لیلی گلستان به گفته خودش دست از این خیال شسته بود، به او خبر داد که آمادگی صحبت کردن را دارد.

گفتگوی «لیلی گلستان» با «احمد محمود» در «حکایت حال» 

در کتاب حکایت حال، با نگاه احمد محمود آشنا می‌شویم، نگاهش به واقعیت، نگاهش به خیال و نگاهش به آدم‌هایی که در این داستان‌ها ساخته می‌شوند.

همچنین نظر او درباره آثار مهم ادبیات ایران و جهان نیز در این کتاب آمده است.

کتاب حکایت حال برای اولین بار سال ۱۳۷۴ چاپ و پس از آن چندین بار تجدید چاپ شده است.

بیشتر بخوانید:

درباره «احمد محمود»، نویسنده‌ای که بیش از ۴۰ سال پشت میز کارش نوشت

درس مهم «احمد محمود» برای نوشتن داستان

حکایت حال حاصل ۱۴ جلسه گفتگو مفصل با احمد محمود در چهارشنبه‌هایی است که لیلی گلستان با یک بغل کتاب و نوار صوت و کاغذ، با شوق وارد خانه ساده احمد محمود می‌شد، حرف‌های احمد محمود را خوب می‌شنید، دم‌نوش گل‌گاو‌زبان خانم محمود را می‌نوشید و با دل خوش و پرشور خانه را تا چهارشنبه هفته بعد ترک می‌کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان