سهم استان سمنان از گام اول طرح مشاغل خانگی 1300 نفر است


سهم استان سمنان از گام اول طرح مشاغل خانگی 1300 نفر است

سمنان- ایرنا- رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: سهم این استان از اجرای گام اول طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد فرصت شغلی برای یکهزار و 300 در بخش‌های تعریف‌شده است.

به گزارش ایرنا، حسن رهایی روز شنبه در آیین افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه اشتغال همواره یکی از مهمترین اولویت‌ها، دغدغه‌ها و سرفصل‌های کاری دولت‌ها است افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با درنظر داشتن نقاط ضعف و قوت طرح‌های پیشین اجرایی شده و با حذف برخی از مشکلات و چالش‌های پیش روی این گونه طرح‌ها در گذشته، تلاش می‌شود که ضریب موفقیت طرح فعلی تا حد زیادی افزایش یابد.

وی، سهمیه استان سمنان در این طرح را در این گام یک‌هزار و ۳۰۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: فرآیند اجرای این طرح در سه گام و مرحله انجام می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از شناسایی مزیت‌ها و اولویت‌بندی مشاغل خانگی استان به‌عنوان سرفصل مرحله نخست این طرح نام برد و بیان کرد: گام و مرحله دوم طرح، توانمندسازی متقاضیان است که در آن آموزش‌های واجدین شرایط در دو قالب تئوری و عملی انجام می شود تا با بسترسازی برای تنفس متقاضیان در فضای واقعی کار، ضریب موفقیت طرح تا حد امکان ارتقاء یابد.

رهایی از اتصال به بازار به عنوان سومین گام در اجرای این طرح نام برد و خاطرنشان کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات فعالان حوزه مشاغل خانگی در طرح‌های پیشین، نبود بازار برای عرضه تولیدات بود که در این طرح این مساله به خوبی دیده شده و تلاش می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی مختلف و رسانه‌ها، زمینه اتصال تولیدکنندگان با بازارهای ملی و بین‌المللی در دو شیوه مجازی و فیزیکی برقرار شود.

وی با دعوت از علاقه‌مندان و واجدین شرایط برای ثبت‌نام در این طرح به شرایط استفاده متقاضیان اشاره کرد و گفت: داشتن حداقل ۱۸ سال سن، بومی بودن ، نداشتن اشتغال تمام‌وقت و برخوردارنبودن از بیمه کارفرمایی، شرایط لازم برای متقاضان است و علاقه مندان در صورت برخورداری از این شرایط می توانند با مراجعه به سامانه inhb.ir ثبت نام کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به‌عنوان یک طرح نو و جدید نام برد و بیان کرد: با توجه به رویکردهای علمی و نوینی که در این طرح مدنظر قرار گرفته است امید می رود بتوان با اجرایی شدن آن به ایجاد اشتغال پایدار برای تعدادی از متقاضیان در استان کمک شود.

وی افزود: یکی از مولفه‌هایی که ضریب موفقیت طرح را افزایش می‌دهد حمایت و پشیبانی از متقاضیان از ابتدای طرح و ارائه ایده تا مرحله عرضه محصولات و برندسازی و بازاریابی برای عرضه محصولات در بازارهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از ایجاد اتصال و ارتباط بین متقاضیان و افراد پیشران به عنوان عامل موثر دیگر در موفقیت این طرح نام برد و اضافه کرد: منظور از افراد پیشران در این طرح، افراد مجرب و صاحب‌نام و شناخته‌شده در هر کدام از مشاغل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی