مرگ جمعی هزاران نوع آبزی دریکی از سواحل روسیه


مسکو - ایرنا - رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی روسیه روز شنبه تصاویری از سواحل کامچاتکا در روسیه منتشر کردند که در این مکان هزاران نوع جانور دریایی مرده شامل ماهی‌ها، جوجه تیغی‌های دریایی، هشت پا و سایر آبزیان به چشم می‌خورد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از مسکو و به نقل از منابع خبری، علت اصلی آلودگی سواحل کامچاتکا که به مرگ جمعی هزاران ابزی منجر شده ممکن است بر اثر تخلیه فرآورده های نفتی از کشتی های عبوری یا تمرین های نظامی باشد.

براساس این گزارش ها آثاری از محصولات نفتی، فنل ها و گروه آمونیوم در این سواحل یافت می شود که ممکن است علت مرگ جانوران دریایی باشد.

الکسی کومارکوف، سرپرست وزارت منابع طبیعی و بوم شناسی منطقه کامچاتکا گفت تحقیقات در این مورد مرگ جمعی این آبزیان آغاز شده است و نتایج ۵ اکتبر ( ۱۴ مهر) منتشر می شود.


در عین حال سرویس مطبوعاتی منطقه نظامی شرقی ناوگان اقیانوس آرام گفت: این ناوگان هیچ ارتباطی با آلودگی آب در نزدیکی ساحل خالاکتیرسکی در کامچاتکا ندارد که منجر به مرگ جمعی حیوانات شده است ...

سرویس مطبوعاتی این واحد نظامی روسیه گفت: «اطلاعات منتشر شده توسط نمایندگان سازمان های خارجی در مورد احتمال ارتباط ناوگان اقیانوس آرام در آلودگی آب این اقیانوس در منطقه ساحل خالاکتیرسکی، ۳۰ کیلومتری شهر پتروپاولوفسک کامچاتسکی، با واقعیت مطابقت ندارد».

این واحد نظامی افزود که حمل محموله های بزرگ محصولات نفتی توسط کشتی ها و شناورهای نیروی دریایی روسیه، که برای تأمین نیازهای ناوگان اقیانوس آرام اجاره شده، نیز در این منطقه انجام نمی شود.

علاوه بر این، فرآورده های نفتی و مواد حاوی فنل و ترکیبات آن، که وجود آنها در نمونه های آب از ساحل خالاکتیرسکی توسط نمایندگان سازمان های مختلف اعلام شده است، در هیچ واحدی نظامی در شمال شرقی روسیه مورد استفاده ندارد.

کامچاتکا شبه‌جزیره‌ای به درازای ۱۲۵۰ کیلومتر در خاور دور روسیه است. مساحت آن ۴۷۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع و محل آن در میان اقیانوس آرام در شرق و دریای اُخُتسک در غرب است.

درست در راستای کرانه این شبه جزیره در کف اقیانوس آرام، درازگودال کوریل-کامچاتکا قرار دارد که عمق آن ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر اندازه‌گیری شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج