آینده ی هوندا و تصمیمات جدیدش برای حضور در موتوراسپورت


فرمول یک ایران – کمپانی هوندا، تامین کننده اصلی پاوریونیت تیم های ردبول و آلفاتائوری، صبح جمعه 2 مهر ماه سال 1399 در نشستی خبری، در مقر اصلی این شرکت در توکیو خبری غیر قابل پیشبینی مبنی بر ترک فرمول یک در پایان فصل 2021 و عدم تمدید قرارداد خود با این دو تیم برای فصل 2022 را منتشر کرد. حال مدیران هوندا مجددا اخباری جدید از آینده و حضور این گروه...

فرمول یک ایران – کمپانی هوندا، تامین کننده اصلی پاوریونیت تیم های ردبول و آلفاتائوری، صبح جمعه 2 مهر ماه سال 1399 در نشستی خبری، در مقر اصلی این شرکت در توکیو خبری غیر قابل پیشبینی مبنی بر ترک فرمول یک در پایان فصل 2021 و عدم تمدید قرارداد خود با این دو تیم برای فصل 2022 را منتشر کرد. حال مدیران هوندا مجددا اخباری جدید از آینده و حضور این گروه خودرو سازی در رقابت های موتوراسپورت منتشر کردند.

کمپانی هوندا با هدف طراحی و تامین پاوریونیت، برای فصل 2018 با تیم الفاتائوری (تورو روسو) قرارداد بست و پس از کسب نتایج قابل قبول در این فصل، موفق شد با تیم ردبول که به تازگی موتور های رنو را کنار گذاشته بود، به عنوان تامین کننده جدید برای فصل 2019 قرارداد ببندد.

در واقع هوندا قصد داشت با حضور مجدد خود در فرمول یک در دوران هایبرید، اعتبار روز های باشکوه گذشته را مجددا زنده کند. اما علی رقم موفقیت ها و چندین پودیومی که گروه هوندا با تیم ردبول به دست آورد، عملا نتوانست در رقابت قهرمانی فرمول یک پیروز شود.

حال مدیران ارشد هوندا، در تصمیمی جنجالی قصد دارند رقابت های فرمول یک را کنار بگذارند و بر روی آینده و تکنولوژی های نو سرمایه گذاری کنند. آن ها به صراحت این موضوع را مطرح کردند که در حال حاضر قصد ورود به فرمول E را نیز ندارند.

این خودروساز ژاپنی عنوان کرد که فرمول یک را ترک می کند تا منابع خود را بر روی افزایش فروش خودروهای الکتریکی و بدون آلاینده های کربنی متمرکز کند. این بخشی از پروژه عظیم هوندا برای تولید کربن صفر تا سال 2050 است. مدیرعامل هوندا، تاکاهیرو هاچیگو توضیح داد که فعلا قصد ندارد به سایر خودروسازانی مانند نیسان، مرسدس، آئودی، پورشه،BMW، جگوار و DS در سری مسابقات فرمول E بپیوندد.

هاچیگو در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام عزیمت آنها از فرمول یک گفت:

در مورد سایر کلاس های مسابقات مشابه، مانند فرمول E می توانم بگویم که ما فعلا برنامه خاصی برای شرکت در این زمینه نداریم.

در حال حاضر هدف اصلی ما تولید خودروهایی با میزان آلاینده های کربنی صفر تا سال 2050 است. اکنون تنها این موضوع چالش بزرگ هوندا خواهد بود؛ بنابراین امیدوارم طرفداران ما نیز از ما پشتیبانی کنند تا ما نیز این چالش را بپذیریم.

آینده ی هوندا و تصمیمات جدیدش برای حضور در موتوراسپورتآینده ی هوندا و تصمیمات جدیدش برای حضور در موتوراسپورت

کریستین هورنر و ماساشی یاماموتو – ردبول و هوندا

رقابت های موتوراسپورت در دی ان ای هوندا

هاچیگو همچنین اظهار داشت، بازگشت گروه خودرو سازی هوندا به فرمول یک در آینده ای نزدیک بعید است؛ اما در ادامه توضیح داد، این سازنده در سایر کلاس های مسابقات اتومبیلرانی که در حال حاضر در آن شرکت می کند، مانند IndyCar باقی خواهد ماند.

وی توضیح داد:

ما می خواهیم سال 2050 را هدف قرار دهیم و اهدافمان برای میزان تولید کربن صفر را تا سال 2050 تحقق بخشیم. بنابراین، این پروژه ای است که ما می خواهیم منابع خود را در راستای آن متمرکز کنیم.

به همین دلیل شخصا فکر نمی کنم که دوباره در فرمول یک شرکت کنیم. با این حال، همانطور که پیشتر گفتم، حضور در مسابقات اتومبیلرانی بخشی از فرهنگ و در DNA هوندا است؛ بنابراین در سایر کلاس های مسابقاتی که هوندا در آن شرکت می کند، ما همچنان با علاقه به رقابت در این مسابقات ادامه خواهیم داد.

هاچیگو افزود:

حال که تصمیم گرفتیم به حضور خود در فرمول یک پایان دهیم، علاقه داریم سطح توانایی تیم هایمان را در سایر مسابقات اتومبیلرانی ارتقا دهیم. بنابراین ما امیدواریم که با این تصمیم بتوانیم اشتیاق مردم در سراسر ژاپن را به انواع مختلف کلاس های اتومبیلرانی افزایش دهیم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس