کاهش قلیانسراها دستور کار جمعیت مبارزه با دخانیات در آستارا


کاهش قلیانسراها دستور کار جمعیت مبارزه با دخانیات در آستارا

آستارا - ایرنا - نمایندگی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در آستارا در استمرار برنامه‌ها و کارهای فرهنگی برای کاهش قلیانسراها، متصدی یک واحد عرضه قلیان را به تغییر شغل و راه‌اندازی سوپرمارکت راضی کرد.

نماینده جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در آستارا روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: قلیانسرای مقابل مسجد جامع آستارا به مدیریت سهیل قنادی از چهار سال قبل قلیان عرضه می کرد و بعد از پیگیری و کارهای فرهنگی و مشاوره من و همکارانم، امروز با رضایت مدیر مغازه، به سوپرمارکت تبدیل شد.

رضا نظری افزود: ۸۷ چایخانه در آستارا فعال است و با وجود اینکه در این شهرستان مجوز قلیانسرا صادر نمی شود، چایخانه ها به مکانی برای استعمال قلیان تبدیل شده اند و تلاش می کنیم با اجرای برنامه های فرهنگی، کاربری آنها را تغییر دهیم و جوانان سیگاری و قلیانی را به ورزش و کتابخوانی سوق دهیم.

وی ادامه داد: توتون و تنباکوی مورد استفاده در قلیانسراها مبدا و منشا عرضه مشخص و قابل اعتمادی ندارد و احتمال آلودگی و غیربهداشتی بودن آنها وجود دارد و آگاهی عمومی، بهترین راهکار کاهش مصرف سیگار و قلیان است.

او گفت: جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در آستارا بیش از ۱۵۰ عضو غیرسیگاری دارد و ۲۰ نفر آنها خانم و بقیه آقا هستند و آنها از طبقات مختلف مردم نظیر مسئولان، نخبگان، ورزشکاران، بازاریان، فرهنگیان، هنرمندان و خبرنگاران هستند و به صورت افتخاری فعالیت می کنند.

شهرستان گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل