آغاز مسیرگشایی مسیر خیابان ملازینال تبریز پس از 25 سال


آغاز مسیرگشایی مسیر خیابان ملازینال تبریز پس از 25 سال

تبریز - ایرنا - شهردار منطقه یک تبریز گفت: اجرای طرح بازگشایی مسیر خیابان ملازینال این کلانشهر پس از 25 سال آغاز شد.

اکبر پورخردمند، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار از اولویت های شهرداری است، افزود: خیابان ملازینال از مسیرهای مهم شهرداری منطقه یک بوده و این طرح در راستای محرومیت زدایی و ارایه خدمات بهتر به ساکنان این منطقه اجرا می شود.

وی اظهار داشت: ملازینال از مهم‌ترین محدوده‌های پرجمعیت شهرداری منطقه یک بوده و طرح بازگشایی آن بنا به دلایلی ۲۵ سال مسکوت مانده بود که پس از تلاش‌های بی‌وقفه همکاران این منطقه، پیگیری‌های مکرر و توافق با مالکان منازل واقع در مسیر این خیابان، چند واحد در این مسیر تخریب شد و این روند ادامه دارد.

پورخردمند، با بیان اینکه این طرح با هدف پاسخگویی به مطالبات به حق و طولانی شهروندان این منطقه اجرا می شود، ادامه داد: اجرای این طرح در ایجاد تغییر و تحول در چهره خیابان ملازینال موثر بوده و تلاش می شود عملیات مسیرگشایی با سرعت بیشتری اجرا شود.

گفته می شود در طرح مسیرگشایی خیابان ۱۶ متری ملازینال ۵۰ واحد مسکونی تملک و به طول یک کیلومتر مسیرگشایی می شود.

مسیر گشایی خیابان «ملازینال» تبریز علاوه بر تسهیل دسترسی مردم این منطقه به کمربندی پاسداران از نظر تغییر چهره شهر در این نقطه و احیای سکونتگاه های غیررسمی این کلان شهر نیز حایز اهمیت است.

مسیرگشایی ۱۶ متری ملازینال همراه با مسیرگشایی در خیابان های نجات (امتداد ۴۵متری انقلاب) به طول ۱.۵ کیلومتر در فاز اول، ۲۴ متری سیلاب قوشخانه، ۱۸ متری شهید نجفیان پور و ۲۴ متری مناف زاده از جمله طرح های مهم مسیرگشایی منطقه یک شهرداری تبریز است که بهره برداری از آنها زمینه ساز تسهیل دسترسی به مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار است.

«ملا زینال» نام یکی از محلات حاشیه نشین تبریز در دامنه ارتفاعات عینالی است که بیش از 10 هزار نفر از جمعیت این کلان شهر در خانه های پله ای و به شکل متراکم در آن ساکن هستند.

ساختار پله ای واحدهای مسکونی و کوچه های دراز، باریک و پله ای محله باعث شده است که ساکنان ملازینال در سال های گذشته از دسترسی به خدمات رفاهی عمومی از قبیل بوستان محله، خطوط اتوبوسرانی و ... بی بهره باشند.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است و بیش از ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت آن در مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رانش جاده عباس آباد به کلاردشت