صاحبان غرفه‌های بازارچه سوخته دیلم خواستار تسریع در بازسازی محل کسب خود شدند


صاحبان غرفه‌های بازارچه سوخته دیلم خواستار تسریع در بازسازی محل کسب خود شدند

گناوه - ایرنا - صاحبان غرفه‌های بازراچه ساحلی بندر دیلم استان بوشهر که پنجشنبه هفته گذشته در آتش سوخت، خواستار تعیین تکلیف وضعیت مالکیت زمین آن و تسریع در بازسازی مغازه‌ها و از سرگیری فعالیت خود شدند.

به گزارش ایرنا، بیشتر صاحبان ۲۰۰ غرفه این بازارچه تجاری جوانان هستند که در این آتش‌سوزی همه دارایی‌ها و سرمایه خود را که با آن کسب درآمد و گذران زندگی می‌کردند، از دست دادند.

نمایندگان این بازاریان روز شنبه برای تصمیم گیری هر چه زودتر در زمینه بازسازی و فعالیت دوباره این بازارچه در مسجد بازار این بندر گردهم آمدند و خواسته‌های خود را با مسئولان مطرح کردند.

آنان در این نشست از همه دستگاه‌های اداری و اجرایی بویژه آتش‌نشانان و مردم شهرستان‌های دیلم ،گناوه و دیگر هموطنان از سایر نقاط کشور که ابراز همدردی با این کسبه داشتند، تقدیر کردند و گفتند: با توجه به مشکلات و تنگناهای اقتصادی و استفاده تعداد زیادی از جوانان شاغل در این بازارچه از تسهیلات بانکی که تنها ممر زندگی آنها بوده‌است، خواستار اقدام سریع و لازم برای از سرگیری فعالیت خود شد.

نمایندگان، غرفه‌داران بازارچه دیلم اظهارداشتند: یکی از خواسته‌های مشترک و اولیه تمامی صاحبان این مغازه‌ها تعیین تکلیف وضعیت مالکیت زمین بازارچه است.

آنان افزودند: خسارت دیدگان علاوه بر از دست دادن سرمایه‌های خود نگران مشمول زمان و طولانی شدن احداث دوباره این مکان توسط شهرداری هستند و معتقدند که در صورت واگذاری اسناد به صاحبان غرفه‌ها آنان خودشان به ساخت مغازه اقدام خواهند کرد.

یکی از خسارت دیدگان آتش‌سوزی بازارچه ساحلی دیلم گفت: همه زندگی و حاصل زحمت و کسب حلال چندین ساله ما در این آتش سوزی از بین رفت و انتظار داریم با تسریع در احداث مغازه‌های جدید، مشغول بکار شده و بتوانیم اقساط بانکی را پرداخت و دیگر مشکلات زندگی خود را برطرف کنیم.

صاحبان غرفه‌های بازارچه سوخته دیلم خواستار تسریع در بازسازی محل کسب خود شدند

وی با تاکید بر اینکه اصلی ترین خواسته غرفه‌داران حمایت همه جانبه و سریع با محوریت و اولویت واگذاری زمین است، گفت: اگر مسئولان و دستگاه‌های متولی آنچه که ما می خواهیم انجام دهند تمامی بازاریان با تشکیل اتحادیه اقدام به ساخت یک بازار با درنظر گرفتن همه ایمنی لازم خواهند کرد.

این جوان بیان کرد: یکی دیگر از مطالبه‌های بازاریان مساعدت و کمک به افراد مستاجر و کم درآمد شاغل در این بازارچه است که تنها محل درآمد آنها از فروش کالا در این مکان بوده‌است.

فرماندار دیلم در این نشست با ابراز همدردی به کسبه و بازاریان گفت: از ساعات اولیه حادثه ناگوار و تلخ با افتخار درکنار همشهریان، مردم و بویژه کسبه بازاچه ساحلی حضور داشتم و قول می‌دهم قدم به قدم همگام و همراه با شما تا حصول نتیجه در کنارتان باشیم.

احمد دشتی افزود: استاندار بوشهر، نماینده مردم حوزه انتخابیه درمجلس شورای اسلامی، حوزه قضایی و امام جمعه شهر و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از ابتدای این حادثه در کنار ما و پیگیر رفع مشکل بازاریان و آسیب دیدگان این آتش‌سوزی بوده‌اند.

وی اظهارداشت: برای تسریع در رفع مشکلات ایجاد شده مغازه داران در گام نخست به دستور استاندار بوشهر جلسه مالکیت عرصه زمین با حضور نماینده مردم درمجلس، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر، مدیران‌کل دفتر مدیریت بحران و ارزیابی و عملکرد حقوقی استانداری و مدیران کل ثبت اسناد و راه وشهرسازی و پنج نفر از این بازاریان در استانداری بوشهر تشکیل و بر حمایت لازم از مغازه‌داران تاکید شد.

فرماندار دیلم گفت: بازاریان این شهرستان همواره در عرصه‌های مختلف انقلاب مشارکت جدی داشتند و در ایام نوروز امسال در تعطیلی محل کسب خود اولین شهرستان بودند و با ستاد مدیریت بیماری کرونا همکاری داشتند.

وی افزود: باید با آنچه در توان داریم به صاحبان مغازه‌های خسارت دیده کمک کنیم و در این زمینه نشست فوق‌العاده ستاد بحران استان بوشهر با حضور نمایندگان بازاریان تشکیل و تصمیم‌های لازم اتخاد شد.

دشتی از حضور نیروهای مردمی، بویژه آتش نشانی شهرداری‌های دیلم، گناوه، امام حسن، سردشت، هندیجان و مجموعه‌های نفت وگاز گچساران، فلات قاره بهرگان و امدادرسانان و اعضای ستاد بحران در جریان مهار آتش سوزی تقدیر کرد.

امام جمعه دیلم با تقدیر از صبر و بردباری و حمایت مردم نسبت به دغدغه بازاریان گفت: امیدواریم در اولین قدم، درخواست دیرینه و بحق کسبه بازارچه ساحلی که واگذاری مالکیت زمین به آنان است، محقق شود.

حجت الاسلام محمود اسدی افزود: با حمایت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر و سایر دستگاه‌های اجرایی و حمایت‌های بانکی یک بازارچه ایمن، باکیفیت و در خورشان مغازه داران آسیب دیده احداث شود.

فاضل دریانورد شهردار دیلم گفت: درصورت صدور مجوز لازم از سوی شورای اسلامی شهر دیلم مبنی بر اجازه فروش ۴۰ درصد سهم شهرداری از مجتمع در دست ساخت تجاری ساحل این بندر، قادر به بازسازی بازارچه با مشارکت و اعمال نظر مالکان خواهیم بود.

صاحبان غرفه‌های بازارچه سوخته دیلم خواستار تسریع در بازسازی محل کسب خود شدند

بازارچه ساحلی شهرستان دیلم پنجشنبه هفته گذشته آتش گرفت و پس از پنج ساعت تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی مهار شد.

دراین حادثه ۲۰۰ مغازه و همه کالاهای موجود درآنها به طور کامل در آتش سوخت و از بین رفت.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403