وقوع سرقت در زاهدان هشت درصد کاهش یافت


وقوع سرقت در زاهدان هشت درصد کاهش یافت

زاهدان- ایرنا- رییس پلیس پیشگیری سیستان و بلوچستان از کاهش هشت درصدی وقوع سرقت‌ها در زاهدان در 6 ماهه نخست سالجاری و کسب رتبه سه کشوری با اقدامات پیشگیرانه پلیس استان خبر داد. 

سرهنگ حسین میری خندان روز یکشنبه گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به منظور پیشگیری، شناسایی و دستگیری سارقان طرح‌های مختلفی در سیستان و بلوچستان توسط رده‌های عملیاتی و انتظامی استان و همچنین شهرستان‌ها به اجرا در آمد.
وی بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها ضمن دستگیری سارقان و کشف سرقت‌ها، وقوع سرقت در ۶ ماهه نخست سالجاری هشت درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
رییس پلیس پیشگیری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ثبات و پایداری امنیت تنها رهگذر نهادینه کردن آن در یک جامعه و احساس مشارکت و مسوولیت عمومی در قبال امنیت اجتماعی حاصل می‌شود، گفت: امنیت اجتماعی مقوله‌ای است که از طریق مردم، برای مردم و با مشارکت مردم ایجاد می‌شود.
وی تاکید کرد: مشارکت اجتماعی مردم با پلیس در تامین و پایداری نظم و امنیت دارای کارکردهای آشکار و پنهان فراوانی است که از جمله آن می‌توان به مواردی همچون افزایش نظم و انسجام اجتماعی، افزایش تعهد و اعتماد اجتماعی، قبول مسوولیت و افزایش امنیت اشاره کرد.
سرهنگ میری خندان با تاکید بر اینکه مشارکت و همیاری مردم با پلیس در انجام اقدامات امنیتی به عنوان عاملی مهم و حیاتی در پیشگیری از وقوع جرایم تلقی می‌شود ابراز امیدواری کرد، مردم با رعایت توصیه‌های انتظامی و پیشگیرانه پلیس در جلوگیری از وقوع جرایم و ناکامی در رسیدن به اهداف مجرمانه سارقان سهیم باشند.🛃

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند