چگینی: از لیگ‌های تکواندو انصراف ندادیم/ قهرمانی‌های ما خوشایند برخی‌ نبود


چگینی: از لیگ‌های تکواندو انصراف ندادیم/ قهرمانی‌های ما خوشایند برخی‌ نبود

تهران- ایرنا- مدیرعامل باشگاه لوام خانگی کن با اشاره به اینکه تیم‌های این باشگاه از حضور در لیگ‌های تکواندو انصراف نداده‌اند، گفت: قهرمانی‌های فصل گذشته ما خوشایند برخی نبوده و اکنون می‌خواهند نظرات خودشان را به تیم‌ها تحمیل کنند.

«کیومرث چگینی» در گفت‌وگو با ایرنا خصوص انتشار اخباری مبنی بر احتمال کناره‌گیری تیم‌های این باشگاه از حضور در لیگ‌های تکواندو، اظهار داشت: بعد از اینکه متوجه شدیم فدراسیون و خصوصا سازمان لیگ بحث پیش ثبت نام برای حضور در لیگ کیوروگی (مبارزه) را به صورت رایگان شروع کرده‌اند، مخالفت خود را اعلام کردیم.

وی افزود: دوستان اصرار داشتند که ثبت نام رایگان باشد تا آمار متقاضیان را بالا نشان بدهند و به راس فدراسیون القاء کنند که تیم‌های زیادی علاقمند به حضور در لیگ کیوروگی هستند. در حالی‌که در لیگ پومسه ثبت نام، رایگان نبود. وقتی برای آزمون، دوره‌های هماهنگی و بسیاری از مسائل پول گرفته می‌شود، چگونه ثبت نام لیگ رایگان است.

چگینی اظهار داشت: مخالف این مساله هستیم چراکه اولویت باید سلامت بازیکنان و اعضای تیم‌ها باشد، نه برگزاری مسابقات.

مدیرعامل باشگاه کن ادامه داد: دوستان می‌بایست الزامات و شرایط پرتکول‌های بهداشتی را مشخص کنند و ما نیز چنانچه اطمینان از برگزاری مطلوب را داشته باشیم، شرکت خواهیم کرد.

وی با تاکید براینکه هیچ صحبتی در خصوص انصراف از مسابقات نداشته است، گفت: متاسفانه مسوول جوان لیگ، خواسته ما را به مسائل دیگری ربط داد و می گوید که بهانه آورده‌ایم. لطفا شفاف بگویند کدام بهانه؟ شرایط مسائل بهداشتی مشخص شود، بعد از آن حتما در لیگ شرکت می‌کنیم.

چگینی با بیان اینکه تمرینات تکواندوکاران تیم کَن با جدیت پیگیری می‌شود، اظهار داشت: بازیکنان ما شرایط ذهنی و آمادگی مناسب برای حضور در مسابقات دارند. ما از شرایط تیم خودم اطلاع داشته که در چه محلی تمرین می‌کنند، کجا مستقر هستند و آنان را کنترل می‌کنیم. با این حال از شرایط بازیکنانی که از شهرهای دیگر می‌آیند، اطلاعی نداریم. باید دید تیم‌ها در کدام خوابگاه مستقر هستند و به چه شکل کنترل می‌شوند و قرنطینه آنان چگونه است.

وی افزود: برخی نباید همواره به برگزاری لیگ کشتی نگاه کنند. تیم‌های لیگ کشتی همه در هتل المپیک مستقر شده، قرنطینه هستند و با رعایت تمام پرتکول‌ها به سالن ۱۲ هزار نفری می‌روند. تمامی عوام مسابقات تست می‌دهند و پرتکول‌ها مشخص است.

چگینی گفت: خواسته به حقی داشتیم و فکر می‌کنم موفقیت سال گذشته ما که چندین قهرمانی آوردیم، خوشایند خیلی از دوستان نبود.

مدیرعامل باشگاه کن گفت: این قانون که می گویند بازیکن از رده پایین به رده بالاتر بیاید تنها مختص باشگاه ما نبوده و برای پشتوانه تیم‌های ملی است. اثرات این قانون در سال‌های اخیر به خوبی دیده شد و نفراتی چون فرزان عاشورزاده و مهلا مومن‌زاده چهره شده و با رسیدن به تیم‌های ملی، چند مدال آسیایی و جهانی رسیدند.

وی عنوان کرد: نظرمان را اعلام کردیم و انتظار داریم مباحث از سوی کارشناسان فن مورد بررسی قرار بگیرد. دوستانی که کیوروگی را نمی‌شناسند توان بحث با اساتید را ندارند.

چگینی در خصوص صحبت‌های مسوول سازمان لیگ که اعلام کرد در روز جلسه لیگ‌ها باشگاه کَن با لشگر چهار نفره حضور یافته بود، توضیح داد: اگر وجدانی باشد، او از همکارانش در این خصوص سوال می‌کند. از سازمان لیگ چهار نفر ما سه نفر، تیم دانشگاه با سه تیم سه نفر، یزدان گیلان با ۲ تیم سه نماینده و مس کرمان با یک تیم دو نماینده در جلسه بودند. آن‌وقت ما که ۱۱ تیم در لیگ‌ها داریم، داشتن چهار نماینده زیاد است؟ حضور مربیان باتجربه ما موجب می‌شود که دوستان جوان از تجارب آنها استفاده کنند.

وی گفت: اهالی سازمان لیگ اجازه ندارند نقطه نظرات خود را به دیگران دیکته و تحمیل کنند. وظیفه آنها گرفتن نظرات تیم‌ها و ارائه به مسوولان فدراسیون برای اتخاذ بهترین تصمیم است. اکنون لیگ به سمتی می‌رود که دو نفر نظرات را پیاده می کنند و به اسم فدراسیون به تیم‌ها ابلاغ می‌شود.

چگینی عنوان کرد: با توجه به اینکه تمرینات ما ادامه دارد، چنانچه شرایط مهیا باشد و برای برگزاری مسابقات و سلامت نفرات تضمین بدهند در لیگ حضور خواهیم داشت.

مدیرعامل باشگاه لوازم خانگی ادامه داد: طرف ما سازمان لیگ نیست و فدراسیون باید تضمین بدهد. امیدوارم با درایت شخص اول فدراسیون، این مشکل برطرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید