تجلیل از نفرات برگزیده چهل و سومین دوره مسابقات قرآن در خراسان جنوبی


تجلیل از نفرات برگزیده چهل و سومین دوره مسابقات قرآن در خراسان جنوبی

نفرات برگزیده چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن در مرحله استانی معرفی شدند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، امروز یکشنبه ۱۳ مهر در مراسم اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن بزرگداشت مدافعان سلامت؛ واقفان زندگی در بیرجند گفت: همه ساله برگزاری مسابقات قرآن به عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است و اداره‌کل اوقاف خراسان‌جنوبی نیز در راستای همین هدف برگزاری مسابقات قرآن را برعهده گرفت.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به حضور با حضور ۹۴۲ نفر متسابق در این مسابقات، بیان کرد: چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن در استان در پنج منطقه شامل؛ منطقه اول نهبندان، سربیشه، درمیان؛ منطقه دوم بیرجند و خوسف، منطقه سوم طبس و بشرویه، منطقه چهارم فردوس و سرایان و منطقه پنجم قاین، خضری و زیرکوه برگزار شد.

وی افزود: مرحله استانی برگزار شد که در این دوره ۱۰۲ نفر متسابق که از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند، شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سهمیه حضور راه‌یافتگان در مرحله ملی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم از خراسان‌جنوبی به تفکیک رشته برادران و خواهران هرکدام یک نفر در هر رشته خواهد بود که این افراد در بخش‌های حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم با یکدیگر رقابت کردند.

بخشی پور بیان کرد: نفر اول در حفظ ۵ جزء علی اسدی از طبس و نفرات اول و دوم در حفظ ۱۰ جزء به ترتیب آقایان محسن آراسته و رضا احمدی از بیرجند بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: نفرات اول تا سوم حفظ ۲۰ جزء، احمد یوسفی احمدآباد، محمود اسدزاده و مرتضی زمانی هستند.
بخشی پور بیان کرد: نفرات اول و دوم در رشته حفظ کل قرآن کریم، محمود احمدی درمیان و محمدمهدی معتمدی هستند.

وی ادامه داد: علیرضا محمدنژاد از بیرجند، جواد یعقوب پور از قاین و محمدحسین زیبا از سرایان نفرات اول تا سوم رشته قرائت قرآن کریم هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: مهدی عبدالهی از بیرجند، امرالله سیرتی از نهبندان و مجتبی مزگی‌نژاد از بیرجند به ترتیب نفرات اول تا سوم برگزیده در رشته ترتیل هستند.

بخشی پور بیان کرد: نفرات اول تا سوم برگزیده در رشته اذان نیز، رسول وکیل زاده از بشرویه، روح الله عبدیان از طبس و محمدقائم نارمنجی از بیرجند هستند و برگزیدگان رشته دعاخوانی نیز پس از داوری در تهران اعلام خواهند شد.

وی ادامه داد: در بخش خواهران نیز اقدس فرخنده جوادی از بیرجند، فاطمه گلی از قاین و مطهره چمنی از بیرجند در حفظ ۵ جزء برگزیده هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: سیده صدیقه رضوی از بیرجند، زهرا اسماعیل پور مقدم از قاین و طیبه باقری از طبس به ترتیب نفرات برگزیده بخش حفظ ۱۰ جزء هستند.

بخشی پور تصریح کرد: صدیقه دلاکه نژاد از بیرجند، مرضیه سراج از بیرجند و کلثوم شجاعی نسب از قاین نفرات برگزیده رشته حفظ ۲۰ جزء هستند.

وی ادامه داد: مرضیه اشرفی از بیرجند، زهرا مروتی از قاین و زهرا بخشی از طبس برگزیدگان رشته حفظ کل در این دوره از مسابقات هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: فاطمه نوفرستی از بیرجند، سیده مرضیه رضوی از طبس و معصومه شریف زاده از سرایان نفرات برگزیده قرائت و فاطمه شریفی‌پور و سیده زهرا خادم و فائزه سبزبان نقرات برگزیده رشته ترتیل هستند.

بخشی پور ادامه داد: همه ساله برگزاری مسابقات قرآن به عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است و اداره‌کل اوقاف خراسان‌جنوبی نیز در راستای همین هدف برگزاری مسابقات قرآن را برعهده گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ نفر برای شرکت در مسابقات کشوری معرفی شدند که از این تعداد شش نفر خواهر و هشت نفر برادر هستند، تصریح کرد: مسابقات کشوری طی یک ماه آینده برگزار می‌شود، اما هنوز تاریخ دقیق مشخص نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال ثبت‌نام به صورت الکترونیکی بود و به همین علت تعداد شرکت کنندکان کمتر بود اما کیفیت بهتری داشت، خاطرنشان کرد: در استان با کمبود موقوفات در حوزه قرآنی مواجهیم که این امر باعث می‌شود در تبلیغ و اجرای برنامه‌های قرآنی آن چنان که باید موفق نباشیم.

در پایان این مراسم از نفرات برتر این مسابقات تجلیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...