مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل: بانوان اردبیلی پیشرو حفظ و انتقال شعائر دینی هستند


مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل: بانوان اردبیلی پیشرو حفظ و انتقال شعائر دینی هستند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: بانوان این استان همواره پیشرو حفظ و انتقال شعائر دینی و فرهنگ اسلامی بوده‌اند.

به گزارش ایرنا ، فریبا محمدلو روز یکشنبه در جلسه بررسی نقش بانوان در ستاد بازسازی عتبات و عالیات اظهارداشت: این قشر در اقدامات خیرخواهانه و حراست از ارزش‌های دینی پیشقدم بوده‌اند و این فرهنگ را سینه به سینه به نسل بعدی منتقل کرده‌اند.

وی با اشاره به مشارکت بانوان در بازسازی عتبات و عالیات ،این اقدام را در باز تولید فرهنگ دینی با اهمیت دانست.

محمدلو بیان کرد: با توجه به وجود مشکلات و مسائل اقتصادی و بیماری در حال حاضر هیچ شکافی بین بانوان و محبت اهل بیت (ع) ایجاد نشده و مردم بویژه بانوان به شکل‌های مختلف ارادت قلبی خود را به ائمه اطهار (ع) ابراز می‌کنند.

رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان اردبیل نیز در این جلسه به رشادت‌ها و ایثارگری‌های جوانان در دفاع از وطن در طول دفاع مقدس اشاره کرد و این نهضت را ادامه عاشورا دانست.

اسفندیار هوشیار افزود: این جوانان برای حفظ دین و آموزه‌های دینی جان خود را در کف اخلاص گذاشتند و هم‌اکنون وظیفه ما این است که با تاسی به این جوانان در راه حفظ فرهنگ دینی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اهل بیت (ع) زیربنای اسلام است، تصریح کرد: باید با اقدامات فرهنگی و زیرساختی در راستای بازسازی عتبات و عالیات این فرهنگ را حفظ و به نسل بعد منتقل کنیم.

هوشیار به مشارکت‌های انجام گرفته در راستای بازسازی عتبات و عالیات در استان از سوی قشرهای مختلف اشاره کرد و خواستار ادامه این کمک‌ها شد.

وی گفت: بانوان می‌توانند با فرهنگ‌سازی و صرف نذورات خود به صورت فردی و گروهی برای بازسازی عتبات و عالیات در این اقدام خیرخواهانه ماندگار سهیم باشند.

وی افزود: اسامی مشارکت‌کنندگان در بازسازی عتبات و عالیات بر روی سنگ‌های کار شده در این بقاع متبرکه حک می‌شود.

در این جلسه تعدادی از بانوان فعال در بخش‌های فرهنگی - مذهبی آمادگی خود دا برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به بانوان جهت مشارکت در این اقدام مذهبی اعلام کردند.

علاقه‌مندان می توانند نذورات خود را برای بازسازی عتبات و عالیات به شماره حساب ۰۱۰۷۵۷۶۸۴۰۰۰۵ نزد بانک ملی واریز کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا