میدان‌داری خانواده‌های رزمندگان در نهضت ثبت خاطرات


میدان‌داری خانواده‌های رزمندگان در نهضت ثبت خاطرات

رئیس حوزه هنری در آیین رونمایی از این کتاب گفت: پس از دفاع مقدس، میدان جنگ نرم بدون حضور و فعالیت خانواده‌های رزمنده و ایثارگر پیش‌ نخواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، کتاب «عام برات» به همت انتشارات سوره مهر و با نویسندگی رحیم نوبهار منتشر شده و با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، مسئولان استانی حوزه هنری فارس، امام جمعه کازرون و جمعی از رزمندگان سال‌های دفاع مقدس در منزل راوی این کتاب رونمایی شد.

دادمان در آیین رونمایی این کتاب، ضمن تشکر از زحمات ایثارگران و خانواده‌های آنان در طول جنگ تحمیلی، گفت: پس از دفاع مقدس، میدان جنگ نرم بدون حضور و فعالیت خانواده‌های رزمنده و ایثارگر پیش‌ نخواهد رفت.

وی با تصریح نقش خانواده‌ها در طول دفاع مقدس تأکید کرد: در نهضت ثبت خاطرات هم باید از ایده میدان‌داری خانواده‌های ایثارگران بهره کافی را ببریم و در مستندنگاری‌ها از آنان استفاده کنیم.

وجه تمایز کتاب «عام‌ برات» به نویسندگی رحیم نوبهار، این است که به صورت خانوادگی و با همت خانواده نوبهار به رشته تحریر درآمده است. این کتاب که در ۷ فصل به شرح خاطرات رزمنده پیشکسوت و کهنسال کازرونی سال‌های دفاع مقدس، آقای «براتعلى نوبهار» پدر شهید جلال نوبهار می‌پردازد، به خاطرات او از سال‌های پیش از جنگ تحمیلی، حضور در جمع دومین گروه رزمندگان کازرونی مدافع سوسنگرد به فرماندهی شهید امرالله باقریه و مرحوم حاج رمضان خرسند، جاماندن از عملیات طریق‌القدس، عملیات بیت‌المقدس، آب‌رسانی در زبیدات، مجنون، فاو و شلمچه و پس از پذیرش قطعنامه می‌پردازد و روایت‌گر حضور ده ساله او در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است.

نکته قابل توجه در این کتاب، گردآوری این کتاب به روش خاطره‌پژوهی خانوادگی است که با همت جمعی فرزندان، چند تن از نوادگان و عزیزان راوی به نگارش درآمده است. عمو برات، خاطرات دوران کودکی، نوجوانی، رزم، جانبازی و ایثارگری‌اش در راه حفاظت و حراست از آرمان‌های دینی و انقلابی‌اش را برای فرزندان، ایل و تبارش بازگو کرده و شنوندگان و ثبت‌کنندگان این روایت با عزم و اراده‌ای مثال زدنی به تنظیم و تدوین خاطرات بزرگ ایثارگر خاندان همت گماشته‌اند.

این کتاب در ۲۰۰ صفحه و به قیمت ۳۵۰۰۰ تومان و توسط انتشارات سوره مهر، در شهریورماه ۱۳۹۹ و در شمارگان ۱۲۵۰ نسخه منتشر شده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر