نایلون شیرینگ ؛ بهترین نایلون برای بسته بندی مواد غذایی


شاید اغراق نباشد اگر بگوییم نایلون شیرینگ یک انقلاب در صنعت بسته ‌بندی مواد غذایی به حساب می‌آید.

این نایلون‌ها با خاصیت جمع شوندگی خود قابلیت آن را دارند که با اشغال کمترین فضا بهترین و سریع‌ترین نوع بسته بندی را ارائه دهند. از این رو با توجه به پرکاربرد بودن و گستردگی مصرف پلاستیک‌های شیرینگ، در این مقاله تصمیم گرفتیم به معرفی این نوع پلاستیک بسته‌بندی بپردازیم. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر در صنعت بسته‌بندی فعالیت دارید و نیازمند استفاده از نایلون شیرینگ هستید، در ادامه همراه ما باشید.

نایلون شیرینگ ؛ بهترین نایلون برای بسته بندی مواد غذایی

نایلون شیرینگ چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد نایلون‌های شیرینگ در واقع با خاصیت جمع شوندگی خود قادر هستند به طور کامل به دور محصول جمع شوند و کاملا آن را پوشش دهند و این فرایند به سرعت اتفاق خواهد افتاد. این خاصیت جمع شوندگی بر اثر حرارت حدود 160 تا 220 درجه سانتی گراد که به پلاستیک منتقل می‌کنند ایجاد می‌شود. اگر تا به الان متوجه نشدید که از چه حرف میزنیم اجازه بدهید با یک مثال به یک درک کلی از این روش بسته‌بندی برسید. حتما تا به الان بسته‌های آب معدنی وکیوم شده را دیده‌اید، در واقع در وکیوم این دست محصولات از نایلون شیرینگ استفاده می‌شود. به طور کلی مراحل بسته بندی به سه دسته تقسیم می‌شوند. در مرحله اول بسته بندی مواد غذایی اولیه توسط پلاستیک‌های بهداشتی مواد غذایی را از آلودگی‌های بیرون در امان می‌دارند، بسته‌بندی مرحله دوم معمولا در پک‌هایی چند تایی کنار هم قرار داده می‌شوند و اطلاعات محصول بر روی آن درج می‌شود و در مرحله آخر پک توسط نایلون شیرینگ با حرارت کاملا وکیوم می‌شود. در برخی مواد مانند انواع نوشابه‌ها و بسته‌های آب معدنی ممکن است مرحله دوم بسته‌بندی به طور کامل حذف شود. این نایلون شیرینگ این قابلیت را دارد که هرگونه متن و یا عکسی را اعم از لوگو، طریقه مصرف و... بر روی آن‌ها چاپ نمایید.

ابعاد و ضخامت پلاستیک‌های شیرینگ چگونه است؟

معمولا محصولاتی که نیاز به بسته‌بندی دارند در ابعاد مختلفی هستند و به طبع آن نیز ملزم به تولید نایلون شیرینگ با ابعاد دلخواه و مناسب خواهند بود. نایلون‌های شیرینگ به تغییرات دما بسیار حساس بوده و سریعا تغییر شکل می‌دهند و همین خاصیت آن نیز باعث سرعت بخشیدن به مراحل بسته‌بندی می‌شود. اما به طور کلی پلاستیک‌های شیرینگ در دو نوع یک لایه و چند لایه تولید می‌شود. هرچه تعداد لایه‌های پلاستیک‌های شیرینگ افزایش پیدا کند به کیفیت آن نیز افزوده خواهد شد. معمولا ضخامت پلاستیک‌های شیرینگ از 30 تا 200 میکرون متفاوت است. توصیه می‌‍‌شود چنانچه از نایلون شیرینگ تک لایه استفاده می‌کنید برای حفظ کیفیت بسته ‌بندی مواد غذایی حتما آن را چند دور به دور محصول خود بپیچید. برای بسته‌بندی‌هایی که به ایزوله حساس هستند، بهتر است از نایلون شیرینگ چند لایه استفاده نمایید.

تفاوت نایلون شیرینگ و نایلون ساده در چیست؟

نایلون شیرینگ ؛ بهترین نایلون برای بسته بندی مواد غذایی

تفاوت نایلون، نایلون شیرینگ و سلفون تنها در ترکیب مواد اولیه آن‌ها است و این تفاوت ترکیب مواد اولیه باعث شده است که هرچه از نایلون به سمت سلفون حرکت می‎کنیم با یک ماده شفاف تر رو به رو می‌شویم. همچنین سلفون علاوه بر شفافیت بیشتر نازکتر نیز هست که یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب ماده اولیه برای بسته‌بندی نیز می‌باشد.

همچنین از نظر واکنش به گرما نایلون شیرینگ به مراتب بیشتر از نایلون و سلفون خاصیت جمع شوندگی دارد. نایلون‌های شیرینگ معمولا بعد از حرارت دیدن خاصیت کشسانی خود را نیز از دست می‌دهند. همچنین دیگر تفاوت نایلون شیرینگ با پلاستیک‌‌های معمولی در این است که نایلون شیرینگ سطح شفافی ندارد اما به طور کامل قابلیت چاپ بر روی آن وجود دارد. نایلون شیرینگ در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی نیز دارد و این به دلیل بافت خشک نایلون شیرینگ در برابر نایلون و سلفون است. تمام این تفاوت‌ها باعث شده نایلون شیرینگ یک محصول ایده‌ال و محبوب در صنایع بسته‌بندی باشد.

قیمت و خرید نایلون شیرینگ

همانطور که در بالا گفته شد نایلون شیرینگ این روزها به یکی از عناصر اصلی صنعت بسته ‌بندی مواد غذایی تبدیل شده است. از این رو مصرف و تقاضا برای آن در دهه اخیر به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. خرید نایلون شیرینگ در هر ابعادی که باشد بر اساس وزن محاسبه می‌شود. قیمت خرید نایلون شیرینگ نیز به دلیل نوسانات شدید قیمت ارز و وارداتی بودن مواد اولیه آن بسیار پر نوسان است. به همین دلیل برای خرید نایلون شیرینگ و استعلام خرید آن حتما قبل از هر اقدامی از مراکز معتبری چون دریا پلاستیک مشاوره و قیمت بخواهید.

انواع رولٌ‌های نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ ؛ بهترین نایلون برای بسته بندی مواد غذایی

انواع رول‌های نایلون شیرینگ و نایلون استرچ معمولا با توجه به نوع کالا و دستگاه شیرینگ انتخاب می‌شود. دستگاه‌های شیرینگ معمولا به شکل تونلی، کابینی، دستگاه چند روله و دستگاه شیرینگ پلی‌اتیلن در اختیار صنایع مختلف قرار می‌گیرد. در ادامه مطلب به معرفی انواع رول‌های شیرینگ پرداخته‌ایم:

رول ساده یا روده‌ای: این رول‌ها دقیقا به شکل یک تونل از سمت طولی خود بسته هستند. معمولا توسط مشتری در اندازه دلخواه برش داده شده و کالای مورد نظر در داخل آن قرار داده می‌شود و پس از بستن کامل ابتدا و انتهای بسته، آن را داخل دستگاه شیرینگ قرار می‌دهند و در اثر حرارت ایجاد شده بسته‌بندی به صورت کاملا وکیوم شده به شما تحویل داده خواهد شد.رول بغل باز: این رول‌ها را معمولا در دستگاه کابینی استفاده می‌کنند و از دو طرف باز هستند و کالا در وسط آن قرار داده شده و وارد دستگاه شیرینگ می‌شود.رول‌های شیرینگ تک لا: این نوع رول‌ها در دستگاه‌های شیرینگ دو روله به کار می‌روند. بدین صورت که یک رول در بالای دستگاه و یک رول در پایین نصب می‌شوند و کالا در بین ورق‌ها قرار گرفته و سپس دستگاه با حرارت مناسب کاملا کالا را وکیوم خواهد کرد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد نایلون شیرینگ این روزها به یکی از اصلی‌ترین عناصر صنعت بسته‌بندی تبدیل شده است و هر روز به کاربردهای آن افزوده می‌شود. مجموعه دریا پلاستیک یکی از معتبرترین مراکز تامین و توزیع انواع پلاستک‌های شیرینگ است که می‌توانید با اطمینان از کیفیت و قیمت، اقدام به خرید نایلون شیرینگ با ابعاد و وزن مورد نظر خود کنید.

برای خرید انواع نایلون شیرینگ به فروشگاه دریاپلاستیک مراجعه نمایید:

https://daryapelastic.com/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد