شاهد هوشمندی مسجدی‌ها در سوگواری‌های حسینی باوجود شیوع کرونا بودیم


شاهد هوشمندی مسجدی‌ها در سوگواری‌های حسینی باوجود شیوع کرونا بودیم

نسیمی گفت: مسجدی‌ها و هیئتی‌ها در محرم و صفر امسال نشان دادند که ولایت‌پذیر هستند و عاقلانه رفتار می‌کنند و در کنار شور و هیجانی که برای برگزاری مجالس روضه و عزاداری دارند از شعور و عقلانیت کامل نیز برخوردار هستند.

«سعید نسیمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مساجد و هیئت های مذهبی سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: الحمدالله شاهد هوشمندی، عقلانیت و قانونمندی مسجدی ها و هیئتی ها در برگزاری سوگواری حسینی بودیم.

این ذاکر اهل بیت (ع) افزود: برگزاری مجالس و مناسبت های مذهبی به ویژه در ماه های محرم با استقبال بسیاری از مردم نیز همراه می شود در شرایط کرونایی سخت تر بود اما دست اندرکاران مساجد و هیئت ها با تلاش مضاعف و زحمات بیشتر عملکرد درخشانی از خود در برگزاری مجالس روضه با وجود شیوع ویروس کرونا داشتند.

وی اضافه کرد: تا آنجایی که اطلاع دارم مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله (ع) در اکثریت مساجد و هیئت های مذهبی در سراسر کشور برگزار شد و تعداد کمی از مجالس تعطیل بودند.

نسیمی در ادامه با بیان اینکه گسترش روضه های خانگی راهکار ایده آل برای مقابله با تعطیل شدن مجالس مذهبی در شرایط شیوع کرونا است، گفت: اجرای طرح «هر خانه، یک حسینیه» اقدامی به موقع و درست در برگزاری سوگواری حسینی در کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: مسجدی ها و هیئتی ها در محرم و صفر امسال نشان دادند که ولایت پذیر هستند و عاقلانه رفتار می کنند و در کنار شور و هیجانی که برای برگزاری مجالس روضه و عزاداری دارند از شعور و عقلانیت کامل نیز برخوردار هستند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان