36 درصد شبکه های توزیع برق گیلان فرسوده است


36 درصد شبکه های توزیع برق گیلان فرسوده است

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: 36 درصد از شبکه های توزیع برق اعم از فشار ضعیف و متوسط این استان فرسوده است.

محمداسماعیل هنرمند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شرایط جوی استان و رطوبت بالای هوا، باعث خورندگی و کاهش عمر تجهیزات می شود که با توجه به شرایط موجود، در راستای تحقق شعار صنعت برق همیشه بیدار، طرح جهادی تاب آوری شبکه در شرکت توزیع نیروی برق گیلان در حال اجراست.

وی ادامه داد: این طرح جهادی تاب آوری شبکه در شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، در راستای تامین برق پایدار برای مشترکین در سراسر استان در حال اجرا می باشد که تاکنون نیز اقدامات موثری در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: استان گیلان بیش از ۲۹ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط دارد که طی سالیان اخیر و بر اثر بحران های جوی مانند بارش برف سنگین پارسال به بخش قابل توجه ای از این تاسیسات توزیع برق خسارت وارد شده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان بیان کرد: مقاوم سازی شبکه های توزیع، ارتقای قابلیت اطمینان شبکه، انجام تعمیرات پیشگیرانه با هدف ارتقای تاب آوری، رفع کانون های خطر آفرین، بهره گیری از ظرفیت و توان فنی نیروی انسانی شرکت در راستای گسترش تعمیرات و کاهش هزینه ها، اجرای تمرین و مانور آموزشی جهت راهبری و مدیریت اکیپ ها در شرایط سخت و بحرانی، تعریف یک ساختار مناسب از برآورد خرید تجهیزات تا انجام تعمیرات از مهمترین اهداف اجرای طرح جهادی تاب آوری شبکه می باشد.

وی اضافه کرد: تاکنون نیز ۸۵ مرحله از طرح جهادی تاب آوری شبکه در شرکت توزیع نیروی برق گیلان عملیاتی شده و طی انجام این مراحل ۴۹۰ اکیپ اجرایی به ظرفیت ۳ هزار و ۸۷۳ نفر ساعت به فعالیت پرداخته اند و تعداد ۴۰ فیدر فشار متوسط مورد تعمیر واقع شده و ۲۴۰ کیلومتر شبکه مورد اصلاح قرار گرفته است.

هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: برای مجموع ۸۵ مرحله از اجرای طرح جهادی تاب آوری شبکه های توریع برق استان گیلان ۲۳ هزار و ۸۴۴ میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

وی تصریح کرد: مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان امیدوار است با اجرای این طرح و سایر فعالیت های جاری خود بتواند به سوی یک شرکت پاسخگو برای ذینفعان گام بردارد.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک برق دارد و هم اینک دو هزار و ۵۵۸ روستای گیلان دارای برق هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز