ادبیات دفاع مقدس دربرگیرنده یک دوره درخشان از تاریخ معاصر است


ادبیات دفاع مقدس دربرگیرنده یک دوره درخشان از تاریخ معاصر است

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان معتقد است که ادبیات دفاع مقدس دربرگیرنده یک دوره درخشان از تاریخ معاصر کشورمان است و از همین رو توجه به این مهم بیش از پیش ضروری است.

مهسا شاه‌حسینی در نشستی که با هدف حمایت از نویسندگان و شاعران دفاع مقدس استان برگزار شد اظهار کرد: ادبیاتی که به این دوره درخشان هشت ساله دفاع‌مقدس می‌پردازد نقش بسزایی در آگاهی بخشی جامعه در حوزه فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت دارد.

وی با اشاره به جایگاه ادبیات دفاع مقدس در ادب فارسی افزود: ادبیات دفاع مقدس در نوع خود نواورانه بوده و نسل جدیدی از نویسندگان و طیف تازه‌ای از مخاطبان را در حوزه ادبیات معرفی می‌کند .

این مدرس دانشگاه از پدید آورنده و خواننده به عنوان دو رکن اصلی ادبیات دفاع مقدس نام برد و تصریح کرد: ادبیات دفاع مقدس بدون توجه به جایگاه این دو معنی ندارد .

وی به توجه ویژه دفتر امور زنان استانداری به حوزه کتاب و ادبیات پرداخت و افزود: دفتر امور زنان و خانواده استانداری با رویکرد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تبیین جایگاه ادبیات دفاع مقدس در جامعه به فرآیند هم افزایی دستگاههای اجرایی مرتبط با این مهم، کمک خواهد کرد.

شاه‌حسینی با بیان اینکه در راستای حمایت از نویسندگان و هنرمندان و راویان دفاع مقدس نشست‌های مختلفی با دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شده است تصریح کرد: باید بکوشیم که به یک رویه واحدی برای حمایت و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آتی دست یابیم.

از آمادگی این اداره کل برای کمک به برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی خبر داد و گفت: انتظار می‌رود که فعالان فرهنگی نیز پیشنهادات خود را متناسب با ظرفیت‌های موجود به ما اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن برای برنامه عملیاتی با مشخص شدن دستگاه‌های مجری و دستگاه‌های همکار، اقدام شود .

وی بر لزوم معرفی آثار فاخر حوزه دفاع مقدس تاکید و خاطرنشان کرد: در صورت معرفی و شناسایی این آثار فاخر، می‌توانیم پس از یکسال صاحب یک بانک اطلاعاتی و یک مجموعه فاخر باشیم که به معرفی کتاب‌ها و هنرمندان شاخص و فاخر حوزه دفاع مقدس می‌پردازد.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های نوین تاکید و اضافه کرد: خوانش صوتی آثار در حوزه ادبیات دفاع مقدس می‌تواند به جذب مخاطب بیشتر در این بخش نیز کمک کند. البته خوشبختانه خوانش صوتی ادبیات دفاع مقدس توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان در دستور کار قرار گیرد .

وی بر ضرورت تدوین و تبیین بانک اطلاعات نرم افزارهای ادبیات دفاع مقدس در استان تاکید و با اشاره به اهمیت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان اظهار کرد: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص حوزه کودک و نوجوان نیز شکل گرفته است.

شاه‌حسینی از همکاری بنیاد حفظ آثار استان با کانون کودکان و نوجوانان استان در همین راستا خبر داد و گفت: در خصوص ادبیات حوزه کودک و نوجوان نیازمند جزئیات بیشتر و بهتری هستیم زیرا این نسل هیچ خاطره و تصویری از دفاع مقدس ندارند و لذا باید تولیدات در حوزه ادبیات به جذب آن‌ها بینجامد تا بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)