مهارت بالای دانش‌آموزان استثنائی زنجان در تولید کتیبه سفالی و کاشی شکسته


مهارت بالای دانش‌آموزان استثنائی زنجان در تولید کتیبه سفالی و کاشی شکسته

رئیس آموزش و پرورش استثنایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش‌آموزان استثنائی استان مهارت بالایی در زمینه‌های گوناگون علی‌الخصوص هنر کاشی‌ شکسته و کتیبه سفالی دارند.

فاطمه باغبانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آمار کل دانش‌آموزان استثنایی استان را ۲۵۱۵ نفر است که در ٤٨ مدرسه در سطح استان مشغول به تحصیل هستند. اداره آموزش استثنائی مسئولیت آموزش‌های مهارتی و آموزشی این دانش‌آموزان را عهده‌دار است.

وی با بیان اینکه توانمندی دانش‌آموزان استثنایی خصوصا در زمینه‌های ورزشی و هنری ستودنی است، اظهار کرد: در سال گذشته، در عرصه ورزشی دانش‌آموزان استثنایی استان با حضور در مسابقات کشوری موفق به کسب مقام‌های برتر در رشته‌های دو و میدانی و همچنین بوچیا شدند.

این مسئول ادامه داد: امسال نیز با اعلام نتایج پانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری کشوری، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه زنجان موفق به کسب یک مقام دوم کشوری و یک مقام ششم در مرحله کشوری مسابقات شدند.

باغبانی تصریح کرد: در استان با وجود مرکز فرهنگی تربیتی کانون باران، آموزش‌های هنری و مهارتی نیز به دانش‌آموزان ارائه می‌شود که حاصل آن دانش‌آموزانی با مهارت بالا در زمینه‌های گوناگون علی‌الخصوص هنر کاشی‌شکسته و کتیبه سفالی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: از ۱۴ منطقه استان، در ۱۲ منطقه مدارس دانش‌آموزان با نیاز ویژه و مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری فعال بوده که دانش‌آموزان در ۷ گروه آسیب‌دیده بینایی، شنوایی، جسمی-حرکتی، چندمعلولیتی، کم‌توان ذهنی، اوتیسم و هیجانی رفتاری در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ نفر از دانش‌آموزان طیف اوتیسم در زنجان در حال تحصیل هستند که به جهت شرایط خاص این دانش‌آموزان، تخصیص مدرسه‌ای با امکانات ویژه برای آنان اهمیت بالایی دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی