حدود یک تن موادمخدر در سراوان کشف شد


حدود یک تن موادمخدر در سراوان کشف شد

زاهدان- ایرنا- فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از ناکامی قاچاقچیان و کشف 840 کیلوگرم موادمخدر توسط مرزداران این استان در سراوان خبر داد.

سرتیپ‌دوم پاسدار محمد ملاشاهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، پس از چندین شبانه‌روز اقدامات و پیگیری‌های اطلاعاتی توسط معاونت اطلاعات مرزبانی استان، سرنخ‌هایی از فعالیت باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی اسفندک شهرستان سراوان به دست آمد و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند قاچاق در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص شد و مرزداران هنگ مرزی سراوان در غالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان که قصد داشتند موادمخدر را به وسیله ۱۳ راس دواب وارد کشور کنند زمانی که خود را در کمین و محاصره مرزداران دیدند شروع به تیراندازی به سمت مأموران کردند. در مقابل نیز مرزداران با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی می‌کنند و در نهایت با توجه به اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی مناسب از طرف مرزداران قاچاقچیان که عرصه را بر خود تنگ می‌دیدند با برجا گذاشتن محموله موادمخدر و رها کردن دواب‌ها به سمت ارتفاعات کشور مقابل متواری می‌شوند.

وی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار این فرماندهی قرار دارد اظهارداشت: مرزبانان استان با تمام توان در مناطق مرزی جنوب شرق کشور حضور فعال دارند و در راه حراست و پاسداری از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مبارزه با بلای خانمان سوز موادمخدر، مجاهدانه تلاش می‌کنند و با این حضور ایثارگرانه و هوشیارانه عرصه را بر اشرار و معاندان نظام و قاچاقچیان تنگ کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات