مهلت ارسال آثار به 2 سوگواره هنری تمدید شد


مهلت ارسال آثار به 2 سوگواره هنری تمدید شد

تهران-ایرنا-مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌های سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی «بر مدار حسین(ع)» و سوگواره «روایت شیدایی» تمدید شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از فرهنگسرای اخلاق، رئیس این فرهنگسرا و دبیر اجرایی سوگواره «برمدار حسین(ع)» اظهارداشت: با توجه به تقاضای نوجوانان و به خصوص مراکز فرهنگی و آموزشی برای آمادگی بیشتر نوجوانان جهت حضور در سوگواره، مهلت شرکت در بخش‌های مختلف هنری تا پایان مهرماه تمدید شد.

«مرضیه خسروی بروجنی» گفت: این سوگواره با هدف انتقال مفاهیم و آموزه‌های اخلاقی فلسفه عاشورا و شناسایی استعدادهای نوجوانان طی ماه‌های محرم و صفر در بخش‌های شعر با موضوع «محرم و عاشورا»، طراحی پوستر با موضوع «شهید حاج قاسم سلیمانی و عاشورا»، داستان کوتاه با موضوع «عاشورا و مسئولیت پذیری» و تعزیه‌خوانی نوجوانان شامل فردخوانی و جمع‌خوانی برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش مسابقه تعزیه‌خوانی که مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) در نظر گرفته شده است برای هر نقش، پنج ویدئوکلیپ ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای و برای اجرای گروهی تعزیه نیز هفت ویدئوکلیپ ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای با حضور اساتید و پیشکسوتان هنر آیینی تعزیه، تهیه و تدوین شده است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ بیان کرد: نوجوانان می‌توانند با مراجعه به فرهنگسرای مجازی به نشانی https://majazi.farhangsara.ir/bar-madar-hossein و یا صفحه مجازی «بر مدار حسین(ع)» به نشانی @barmadarhosein و یا صفحه آپارات به نشانی www.aparat.com/Bar.madar.hosein از این آموزش‌ها برای شرکت در سوگواره بهره ببرند.

به گفته «خسروی بروجنی»، نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ ساله می‌توانند با ملاحظه ویدئوهای تعزیه‌خوانی در فضای مجازی، نقش مورد نظر را تمرین و ویدئوی اجرای خود را به دبیرخانه سوگواره در پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۲۱۶۵۴۵۷۸۴ و یا از طریق لینک فرهنگسرای مجازی(برمدارحسین(ع)) https://majazi.farhangsara.ir/bar-madar-hossein آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

رئیس فرهنگسرای اخلاق درباره جوایز سوگواره گفت: در هر محور مسابقه به رتبه اول ۱۵ میلیون ریال، رتبه دوم ۷ میلیون ریال و رتبه سوم ۵ میلیون ریال جایزه نقدی همراه با لوح تقدیر اهدا می‌شود.

تمدید ارسال آثار به سوگواره «روایت شیدایی»

همچنین بنا بر اعلام فرهنگسرای سرو، مهلت ارسال آثار به سوگواره «روایت شیدایی» شامل عکس‌ و فیلم کوتاه که به مناسبت ماه‌های محرم و صفر و ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) برگزار می‌شود، تا پایان ماه صفر(۲۷ مهرماه) تمدید شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه سوگواره تاکنون ۵۹۸ عکس و ۵۸ فیلم کوتاه به دبیرخانه ارسال شده است. بیشترین آثار از استان‌های تهران، مشهد، یاسوج، اهواز، آذربایان شرقی، خراسان شمالی، اردبیل، یزد، شیراز، خراسان رضوی، گرگان و کرمان به دبیرخانه سوگواره رسیده است.

فرهنگسرای سرو، سوگواره روایت شیدایی را در قالب عکس و فیلم کوتاه با موضوع عزاداری‌های محرم و صفر و در محورهای معرفی آیین‌ها و مراسم عزاداری در اقوام مختلف، روضه‌های خانگی، عزاداری‌های کودکان در ایام محرم و نذورات مردمی به خصوص اهدای اقلام بهداشتی مربوط به دستورالعمل‌های کرونا برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود می‌توانند به دو شیوه از طریق نشانی https://majazi.farhangsara.ir و یا ارسال فایل اثر به شماره واتساپ ۰۹۳۳۵۹۷۹۵۹۴ اقدام کنند.

در تمامی شیوه‌های عنوان شده جهت ارسال اثر باید مشخصات کامل صاحب اثر، آدرس و شماره تماس صاحب اثر به همراه بخش مورد نظر برای حضور در سوگواره نیز ارسال شود.

نشانی صفحه مجازی «سوگواره شیدایی» @ravayate_sheydaei است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۷۹۹۱۵۴ دبیرخانه سوگواره تماس گرفته و یا با پست الکترونیکی ravayate.sheydaei@gmail.com ارتباط برقرار کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس