خانه بهداشت عشایری پاسارگاد فارس با دستور رییس جمهوری افتتاح شد


خانه بهداشت عشایری پاسارگاد فارس با دستور رییس جمهوری افتتاح شد

شیراز-ایرنا- خانه بهداشت سیار عشایری منطقه چاه‌بید شهرستان پاسارگاد از توابع استان فارس، عصر دوشنبه از طریق ویدیو کنفرانس با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری افتتاح شد.

در آیین افتتاح این خانه بهداشت، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار فارس، مدیرکل امورعشایر این استان، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

به گفته روح‌الله بهرامی مدیرکل امور عشایر استان فارس، برای عشایر این استان ۷۰ خانه بهداشت سیار عشایری به صورت کانکس برای نقاط پُرتراکم عشایری نیاز سنجی شده و تا کنون ۳۸ کانکس بهداشتی در مناطق عشایری استان را ه‌اندازی شده است.

وی افزود: با بهره‌گیری از الگوهای موفق خدمات رسانی به عشایر به ویژه آموزش و پرورش عشایری، بهورزان خانه‌های بهداشت از میان خود عشایر انتخاب شده و آموزش دیدند و به همراه خانه‌های بهداشت سیار عشایری در مناطق عشایری مستقر شدند.

بهرامی ادامه داد: در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به عشایر فارس، در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۷ درصد از جمعیت عشایری این استان از این خدمات برخوردار بودند که در پایان سال ۱۳۹۸ این میزان به ۳۷ درصد رسیده است.

افتتاح ۱۸ خانه بهداشت عشایری در فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم از برخورداری ۱۸منطقه عشایری فارس از خانه بهداشت سیار خبر داد.

مهرزاد لطفی افزود: در سفر معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فارس ۱۸ خانه بهداشت عشایری در این استان به چرخه ارائه خدمات سلامت پیوست.

وی اضافه کرد :هر کانکس با هزینه‌ای بیش از ۲۰۰ میلیون تومان راه اندازی و تجهیز شده برای ارائه تمامی خدمات بهداشتی اولیه به تمامی گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است تا امکان دسترسی عشایر کوچرو به خدمات بهداشتی، فراهم شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت :کانکس‌های اختصاص یافته به خانه بهداشت عشایری، همراه با کوچ عشایر جابه‌جا خواهد شد .

به گفته وی با استقرار این کانکس‌های سیار، تعداد خانه بهداشت عشایری در فارس به ۳۶ عدد رسید.

دکتر لطفی افزود :افتتاح تنها ۳ خانه بهداشت عشایری در فارس، حلقه خدمات سلامت را در زنجیره بهداشت و درمان عشایر استان، تکمیل می‌کند.

عشایر استان فارس, ایل قشقایی، ایل خمسه، ایل لر و دیگر طوایف مستقل را شامل می‌شود که براساس سرشماری سال ۱۳۸۷ مرکز آمار ایران، ۲۷ هزار و ۲۷۹ خانوار و جمعیتی افزون بر ۱۴۷ هزار و ۷۹۰ نفر هستند و ۱۲.۵ درصد جمعیت عشایر کشور در این استان حضور دارند.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها