نجات گرازهایی که شنا بلد نبودند


نجات گرازهایی که شنا بلد نبودند

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ حتمی 2 گراز در پارک جنگلی «سرخه خصار» در شمال‌شرقی پایتخت خبر داد؛ گرازهایی که شنا بلد نبودند و در داخل آب افتادند.

سیدجلال ملکی شامگاه دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: حوالی ساعت ۱۶ امروز حادثه گرفتار شدن ۲ گراز در آب به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله ماموران آتش‌نشانی به محل حادثه در پارک «سرخه‌حصار» اعزام شدند.

وی افزود: با حضور آتش‌نشانان مشاهده شد که در یک محوطه آبی، گراز ماده به همراه توله‌اش گرفتار شده بودند و در وضعیت خطرناکی قرار داشتند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد:‌ این حیوانات آنقدر برای خروج تقلا کرده بودند که دیگر توانی برای شنا کردن نداشتند و بلافاصله آتش‌نشانان با استفاده از طناب و اقدامات لازم این حیوانات را زنده نجات دادند.

به گفته وی پس از اقدامات لازم، این حیوانات به دامن طبیعت بازگشتند و از مرگ حتمی نجات یافتند.

نجات گرازهایی که شنا بلد نبودند

سرخه‌حصار یکی از پارک‌های ملّی ایران است که در شرق تهران قرار گرفته و مساحت آن در حدود ۹ هزار و ۱۶۸ هکتار است که به جز بخش شمال‌شرقی آن، تمام این ناحیه تحت کنترل و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.

این مجموعه یکی از قدیمی‌ترین شکارگاه‌های ایران محسوب می‌شود و به همین خاطر از اهمیت خاصی برخوردار است و حیواناتی همچون کل، بز، قوچ، میش البرز مرکزی، آهو، گراز، پلنگ، کفتار، روباه قرمز، شغال، گربه وحشی، گورکن، تشی، خرگوش و سنجاب در آن زیست دارند.

این بوستان جنگلی در انتهای بزرگراه رسالت، بزرگراه شهید یاسینی و در منطقه ۱۳ شهر تهران واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...