برکات سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی تداوم دارد


برکات سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی تداوم دارد

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: رهبر معظم انقلاب در 19 مهر سال 91 به این استان سفر کردند که برکات فراوان آن سفر همچنان ادامه دارد و مردم این خطه از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی روز دوشنبه در نشست خبری برنامه ریزی گرامیداشت ۱۹ مهر، اظهار داشت: تا پیش از سفر رهبری، بسیاری از ساختمان های ادارات و سازمان های ما اجاره ای بود، شمار زیادی از مدارس استان مستهلک و غیرقابل استفاده بود و وضعیت برخی از مناطق روستایی این استان زیر صفر بود اما با بودجه ای که از ناحیه آن سفر تخصیص یافت، تحول بزرگی در مسیر توسعه استان ایجاد شد.

وی افزود: در چند سال گذشته حدود یک سوم بودجه تخصیص یافته از محل این سفر معنوی برای تقویت زیرساختی و بخش های زیربنایی استان هزینه شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در استان، سه محور، کشاورزی، صنعت و گردشگری از مولفه های اصلی توسعه استان تعریف شده است که استان با توجه به استعدادها و قابلیت های فراوانی که دارد، می تواند با سرمایه گذاری در این سه حوزه، خود را در آینده نزدیک به جمع ۱۰ استان برتر کشور برساند.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با اشاره به گرامیداشت هر ساله این سفر پربرکت، گفت: ما هر سال این سفر را گرامی داشته و پیام های این سفر را به مسوولان منتقل می کنیم و آنان باید برای مردم تشریح کنند که چه تحولی براساس این سفر در استان ایجاد شده است.

دشمن می خواهد سبک زندگی ما را تغییر دهد

امام جمعه بجنورد با اشاره به سبک زندگی اسلامی که رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی به صورت اصولی مطرح کردند، اظهار داشت: دشمنان سعی دارند تا فرهنگ بدلی غربی را جایگزین فرهنگ دینی ما کرده و سبک زندگی جمهوری اسلامی را تغییر دهند.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: غربی ها می خواهند ما رشد جمعیتی نداشته باشیم، آنها می دانند که ما پایبند ارزش هاییم و سبک زندگیمان براساس آموزه های دینی است، به همین دلیل می خواهند با عوض کردن سبک زندگی ما، همه چیز را زیر و رو کنند.

وی گفت: باید به مقوله مهم رشد جمعیت توجه داشته باشیم زیرا غربی ها می خواهند با منفی شدن رشد جمعیت ایران اسلامی، اقتدار ما را به چالش بکشند تا دیگر نتوانیم مقاومت هایی از جنس دوران دفاع مقدس را رقم بزنیم و از ارزش های معنوی و دینی خود حراست کنیم.

رهبر معظم انقلاب در ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱ به استان خراسان شمالی سفر کردند که این سفر هشت روزه و مصوباتی که در جریان این سفر برای جبران محرومیت ها و عقب ماندگی های این خطه صورت گرفت، سرآغاز شکوفایی و توسعه این استان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی