رفتن به مسافرت بسترساز موج سوم کرونا است


رفتن به مسافرت بسترساز موج سوم کرونا است

بجنورد - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خراسان شمالی با هشدار نسبت به مسافرت در تعطیلات پایانی هفته، گفت: این مسافرت ها می‌تواند در شرایط کنونی زمینه را برای ورود به موج سوم کرونا فراهم ساخته و بسترساز اوج‌گیری دوباره این بیماری باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری این دانشگاه، دکتر قاسم بیانی روز دوشنبه اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل سرما و همزمانی شیوع بیماری آنفلوانزا و کرونا، رفتن به مسافرت به هیچ عنوان توصیه نمی شود و عامل مهم تهدید کننده سلامت به شمار می رود.

وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا پس از هر سفر، افزود: بهترین راه مقابله با ویروس کرونا در شرایط کنونی در خانه ماندن، رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی است و به هیچ عنوان مسافرت و حضور در اجتماعات توصیه نمی شود.

وی رفتن به اماکن عمومی، سوپرمارکت ها، رستوران ها و اماکن تفریحی در حین سفر را در ابتلا به ویروس کرونا، انتقال ویروس و عواقب جبران ناپذیر آن موثر خواند و گفت: افراد با سفر کردن نه تنها سلامت خود، بلکه دیگر اعضای خانواده خود را به خطر می اندازند و عبور از بحران کرونا نیاز به همکاری همه جانبه دارد و بهتر است هر فرد به تنهایی احساس مسوولیت کند تا شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه وارد شرایط قرمز کرونایی شده که این وضعیت همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت