10 پایگاه فرهنگی اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر استان مرکزی راه‌اندازی شد


10 پایگاه فرهنگی اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر استان مرکزی راه‌اندازی شد

اراک - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: 10 پایگاه فرهنگی و اجتماعی با هدف کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر این استان راه‌اندازی شد.

حجت الاسلام مهدی عباسی عصر دوشنبه در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک، افزود: ساماندهی پنج منطقه حاشیه‌ای در شهر ساوه و پنج منطقه حاشیه‌ای در شهر اراک به منظور راه‌اندازی مراکز فرهنگی و اجتماعی به اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ابلاغ شد که اهم اکنون این مراکز فعال و در حال خدمات‌رسانی هستند.
وی ادامه داد: راه‌اندازی یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی در شازند، یک پایگاه در دلیجان و یک پایگاه نیز در خمین قطعی شده که تا پایان سال ایجاد می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: روحانیان جوان و باانگیزه به عنوان امامان محله برای این ۱۰ نقطه حاشیه نشین استان مرکزی انتخاب شدند که با سکونت در این محله و استقرار ۲۴ ساعتی در مراکز فرهنگی و اجتماعی به ساکنان این مناطق خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کنند.
عباسی اظهار داشت: اولین شهرک بازی معارفی در اراک طراحی شده که از شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک انتظار می‌رود نسبت به این مهم تبلیغات اسلامی استان را حمایت کنند.
وی اضافه کرد: واحد آموزش تبلیغات اسلامی استان مرکزی با هدف تقویت هویت دینی نسل جوان با بهره‌گیری از ظرفیت طلاب توانمند بومی آغاز شده و در این مسیر آمادگی همکاری با تمامی نهادهای اجرایی دولتی و خصوصی نیز وجود دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: خانواده، مدرسه و مسجد محور فعالیت‌های این نهاد انقلابی در راستای تقویت هویت دینی در جامعه است که برنامه‌ریزی‌های لازم نیز در این خصوص انجام شده است.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در این شهر، شهرداری وظیفه دارد نسبت به گندزدایی و ضد عفونی کردن معابر عمومی و نظارت گسترده بر فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهری اقدام کند.
مرتضی سورانه افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل بارش پاک‌سازی کانال‌ها و رودخانه‌های درون شهری اراک نیز باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.
اراک مرکز استان مرکزی است که بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...