مدیر کیمیاکاشت کردستان:‌ برای ماندن در لیگ برتر هندبال می‌جنگیم


مدیر کیمیاکاشت کردستان:‌ برای ماندن در لیگ برتر هندبال می‌جنگیم

سنندج‌ - ایرنا - مدیرعامل باشگاه کیمیاکاشت کردستان گفت: هدف تیم که برای نخستین بار به لیگ برتر راه یافته، رسیدن به رده‌های میانی جدول و ماندن در لیگ است.

سعید عربی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ کیمیاکاشت کردستان از بازیکنان ملی پوش و با تجربه بهره می‌برد و با ترکیب کامل از اواخر مرداد تمرین‌های خود را آغاز کرده و در آمادگی خوبی است.

وی یادآور شد:‌ بازی‌های لیگ برتر هندبال کشور از ۱۹ مهر آغاز می‌شود و تیم کیمیاکاشت کردستان روز بعد از آن، نخستین بازی خود را مقابل تیم فراز بام خائز دهشت انجام می‌دهد.

عربی با اشاره به اینکه مهدی بیجاری کاپیتان و خط زن تیم کمیاکاشت سال‌ها عضو تیم ملی بوده است، افزود: چند بازیکن عضو تیم ملی نوجوانان و چند نفر هم دعوت شده به اردوی تیم ملی جوانان در تیم داربم.

مدیرعامل باشگاه کیمیاکاشت اضافه کرد: تمام هزینه‌های حضور کیمیاکاشت در لیگ برتر هندبال کشور که حدود ۲ میلیارد تومان بوده توسط شرکت تامین شده و همزمان این شرکت هزینه‌های هندبال استان در رده‌های باشگاهی، هیات و تیم‌ها را هم تقبل کرده است.

وی گفت: این نیاز وجود دارد که ارگان‌های دیگر هم به کمک تیم بیایند البته کمک به تیم فقط به شکل مالی نیست می‌توانند با تامین اتوبوس برای جابجایی تیم و یا هماهنگ کردن با خوابگاه‌های متعلق به ارگان‌ها، یاری مان کنند.

عربی با اشاره به اینکه رشته‌های ورزشی دیگر استان کمک‌هایی دریافت کرده‌اند و این تنها هندبال و تیم لیگ برتری آن بوده که محروم مانده است، تاکید کرد: هندبال کردستان علاوه بر تیم مردان که در لیگ برتر حضور دارد تیم بانوان آن نیز در لیگ دسته یک شرکت خواهد کرد.

مدیرعامل باشگاه کیماکاشت با بیان اینکه در زمینه استعدادیابی کمیته مربوطه فعال است و استعدادیابی را از میان نونهالان دختر و پسر آغاز کرده‌ایم، یادآور شد: هندبال همچون فوتبال مورد اقبال عموم مردم نیست اما وجود تیم‌های هندبال استان در لیگ برتر و دسته یک موجب افزایش اشتیاق نسبت به این رشته ورزشی بویژه در میان کودکان و نوجوانان می‌شود.

وی افزود: از سال گذشته تیم هندبال کیمیاکاشت توانسته بود ۲ هزار نفر را در مسابقات به صورت ثابت به سالن‌های ورزشی بیاورد.

مدیرعامل باشگاه کیمیا کاشت کردستان گفت: امسال بخاطر بیماری کرونا از حمایت تماشاچیان محروم هستیم چون بازی‌ها به صورت متمرکز و هفته اول در تهران برگزار می‌شود.

وی در رابطه با علت افت هندبال بانوان استان کردستان اظهار داشت: تیم هندبال بانوان دو سال با سرپرستی و حمایت مالی شهرداری فعالیت می‌کرد که اواخر بدلیل موارد داخلی تیم از هم پاشید و بازیکنان در تیم‌های دیگر بازی می‌کنند.

عربی تاکید کرد: تیم بانوان کیمیاکاشت کردستان سال گذشته توانست در مرحله اول قهرمان لیگ دسته یک شود ولی بدلیل کاهش امتیازها نتوانست به لیگ برتر راه بیابد اما تیم اوج گرفته و در حال رشد است.

وی با اشاره به اینکه بازیکنان بزرگی در استان با پیراهن تیم کیمیاکاشت بازی می‌کنند که قدردان آنها هستیم، یادآور شد: از مردم با تمام وجود حامی تیم بودند، تشکر می‌کنیم.

تیم کیمیا کاشت در گروه دوم با تیم‌های مس کرمان، فولاد مبارکه سپاهان، زغال سنگ طبس و پرواز هوانیروز و فراز بام خائیز دهشت هم گروه است که ۲۰ مهر در اولین بازی مقابل تیم فراز بام خائیز دهشت قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...