انباگ غذای 400 ساله سیستان و بلوچستان


انباگ غذای 400 ساله سیستان و بلوچستان است که به عنوان میراثی سنتی در فهرست میراث فرهنگی کشور ثبت شده و شناسنامه‌دار کردن رویدادهای گردشگری سیستان و بلوچستان در سطح ملی و جهانی در حال انجام است.ثبت این غذای سنتی در فهرست ملی موجب ماندگاری و معرفی آداب و رسوم این منطقه در سطح ملی […]

انباگ غذای ۴۰۰ ساله سیستان و بلوچستان است که به عنوان میراثی سنتی در فهرست میراث فرهنگی کشور ثبت شده و شناسنامه‌دار کردن رویدادهای گردشگری سیستان و بلوچستان در سطح ملی و جهانی در حال انجام است.ثبت این غذای سنتی در فهرست ملی موجب ماندگاری و معرفی آداب و رسوم این منطقه در سطح ملی و بین‌المللی می‌شود.انباگ با قدمتی ۴۰۰ ساله از پرطرفدارین غذاهای سنتی مردم جنوب سیستان بلوچستان است که خاستگاه آن شهرستان قصرقند است و در گویش این منطقه به آن امباگ نیز می گویند و ترکیبی از گیاه شنبلیله، مرغ، پیاز و ادویه محلی است. این غذا برای تنظیم قند خون هم مفید است .

انباگ غذای 400 ساله سیستان و بلوچستان

مواد لازم

شنبلیله ۱ کیلو
مرغ ۱ کیلو
زیره سبز و دارچین و فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

طرز تهیه

سبزی ها را خرد کرده و هفت بار شسته و آبکشی کنید تا تلخی و زهر شنبلیله برود و آب زلالی داشته باشد . سپس یکبار داخل قابلمه با مقداری آب ریخته بگزارید بجوشد یه قل که زد دوباره آبکش کنید و این بار سبزی ها را داخل قابلمه ریخته و با مقداری آب بگذارید تا بپزد ، بعد گوشت مرغ ها را داخلش ریخته و ادویه ها را اضافه کنید و حدود یک ساعت و نیم اجازه بدهید تا خوب پخته و جا بیفتد . این غذا را می توان به عنوان خوراک با نان یا بدون نان خورد یا به عنوان خورش در کنار پلو سرو کرد . امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید