رنج تویسرکانی‌ها از ترافیک و نبود پارکینگ


رنج تویسرکانی‌ها از ترافیک و نبود پارکینگ

تویسرکان یک خیابان اصلی طولی از ابتدا تا انتهای شهر دارد و از کمبود مکان مناسب برای پارک خودروها رنج می‌برد، سال‌هاست از ساخت و ایجاد پارکینگ عمومی هم در آن خبری نیست.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان، استان همدان گفت: گرچه تویسرکان ‌یک کلان‌شهر برخوردار از زیرساخت‌های بزرگ تجاری و رفاهی نیست و جمعیت آن به کمی بیش از ۵۰ هزار نفر می‌رسد اما درعین‌حال همچنان پس از گذشت سال‌های طولانی، بافت قدیمی خود در بخش خیابان‌های اصلی و معابر عمومی را حفظ کرده و با مشکل کمبود جا برای پارک خودروها دست‌به‌گریبان است. این شهر نه‌چندان بزرگ، در دو خیابان اصلی خود با ترافیک‌های همیشگی مواجه است که روند عبور و مرور عمومی برای خودروها را سخت کرده و این در حالی است که برخی موتورسواران متخلف به حجم خودروها افزوده می‌شوند و به علت کم‌عرض بودن پیاده‌روهای آن، بخش قابل‌توجهی از عابران از خیابان تردد می‌کنند.

سرهنگ‌ محمد معصومی خاطرنشان کرد: اوضاع اما وقتی اسفبارتر می‌شود که می‌بینیم تعداد زیادی از مغازه‌داران در خیابان‌های اصلی تویسرکان و دستفروشان، پیاده‌روها را مانند ملک شخصی به اشغال لوازم و وسایل کسب خود تبدیل و عبور و مرور مردم از پیاده‌روها را با مشکل جدی مواجه کرده‌اند و با این شرایط گاهی در خیابان‌های اصلی دیده می‌شود که در یک مکان نه‌چندان بزرگ، پارک دوبله و سوبله وضعیتی را ایجاد کرده که احتمال بروز تصادف و سوانح ناگوار را بالا می‌برد و پلیس راهور چاره‌ای جز اعمال قانون ندارد. در نبود پارکینگ عمومی مناسب برای توقف موقتی خودروها در تویسرکان، برخی کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی از سوی مردم به‌صورت یکپارچه و خودجوش به پارکینگ عمومی تبدیل‌شده و این در حالی است که به نظر می‌رسد نبود پارکینگ‌های عمومی مناسب و تخلفات زیاد از سوی بخش قابل‌توجهی از رانندگان نیز دست راهور را برای مدیریت دائم اوضاع ترافیکی بدون اعمال قانون و جریمه بسته و گاهی اوقات چاره‌ای جز اعمال قانون و جریمه رانندگان متخلف وجود ندارد که در اکثر موارد با نارضایتی افراد متخلف مواجه می‌شویم.

مسعود حمیدیان، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تویسرکان ‌یک سال پیش‌ازاین از طرح‌های کارشناسانه شورای شهر برای روان شدن ترافیک درون‌شهری و احداث خیابان موازی با یکی از خیابان‌های اصلی تویسرکان سخن گفته بود اما اکنون پس از گذشت بیشتر از یک سال همچنان هیچ اثری از آغاز مراحل اجرایی این طرح دیده نمی‌شود.

با چنین اوضاع و احوالی، روند اجرای طرح ساخت پارکینگ طبقاتی تویسرکان دریکی از خیابان‌های فرعی با کُندی غیرمعقولی پیش می‌رود و طرح پیاده‌روسازی بخشی از خیابان شهدا به‌سوی میدان امام خمینی (ره) به‌عنوان میدان اصلی شهر نیز همچنان در حد حرف باقی‌مانده است. گرچه تویسرکان‌ یک شهر بزرگ نیست اما مشکلات ترافیکی و عبور و مرور عمومی مردم و خودروها در آن‌یک مشکل قدیمی و بزرگ است و اکنون پس از گذشت سه سال از فعالیت پنجمین شورای شهر تویسرکان به‌جز برخی بازگشایی معابر که گره‌های ترافیکی ایجاد می‌کردند و البته تلاش برای زیر بار ترافیک بردن طرح خوب و اثرگذار خیابان جنب پارک نبوت که به خیابان امین متصل می‌شود، شاهد برداشتن گام‌های اساسی و متحول کننده برای رفع مشکلات ترافیکی در تویسرکان نبوده‌ایم.

نکته جالب‌توجه آن‌که طرح ساخت جاده کمربندی شمالی تویسرکان ‌که سال‌ها چه درست و چه غلط به‌عنوان ‌یکی از مهم‌ترین راهکارهای حل مشکلات ترافیکی درون‌شهری تویسرکان عنوان می‌شد و حتی مراحل اجرایی آن آغاز و از اندک پیشرفتی نیز برخوردار شد، اکنون اثربخشی و لزوم احداث آن از سوی مازیار عبدی، رئیس سابق شورای شهر تویسرکان زیر سؤال رفته است. وقتی همه این شرایط را کنار هم می‌گذاریم متوجه می‌شویم که کار راهور تویسرکان در یک شهر کوچک، رسالتی بزرگ است و به‌هیچ‌وجه ساده و آسان نیست و تلاش شبانه‌روزی می‌طلبد و مسئولان و مردم باید قدردان تلاش‌های بی‌وقفه نیروهای راهور در شهر خود باشند.

کد خبر 555173

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت