نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لرستان منصوب شد


نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لرستان منصوب شد

خرم‌آباد – ایرنا – حاتم شاکرمی با حکم محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به عنوان نماینده ویژه این وزارتخانه برای پیگیری نرخ بالای بیکاری پایدار در لرستان منصوب شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا در بخشی از این حکم آمده است: باتوجه به نرخ بالای بیکاری پایدار در لرستان و لزوم هماهنگی در طراحی و اجرای اقدامات ویژه وزارتخانه و سازمان های وابسته، اقداماتی برای استان انجام و گزارش داده شود.

مساله شناسی، بهره گیری از ظرفیت های سازمانی و اقتصادی وزارتخانه برای اجرای طرح ها و تمهید ساز و کارهای موثر جهت ارتقای کیفیت خدمات سازمان های وابسته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ماموریت های شاکرمی در این حکم عنوان شده است.

همچنین افزایش گردش مالی و تحقق مسوولیت اجتماعی شرکت های وابسته، تسهیل، تسریع و رفع موانع اجرای بسته های سرمایه گذاری بخش خصوصی و طرح های کارآفرینی با توجه به اشتغال پایدار روستایی از وظایف نماینده ویژه شریعتمداری در لرستان است.

داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد لرستان با نرخ بیکاری ۲۱ درصد به عنوان بیکارترین استان ایران در بهار ۹۹ شناخته شده است.

این استان به طور معمول در رده بالای استان های بیکار کشور قرار دارد و با وجود حجم بالای جامعه کارگری اما فقط حدود ۱۳۰ هزار کارگر بیمه شده دارد.

از این تعداد رانندگان با بیش از ۲۵ هزار نفر، کارگران ساختمانی با بیش از۲۴ هزار نفر و حرف و مشاغل آزاد با بیش از۲۲ هزار نفر بیشترین تعداد را شامل می شوند و ۲ هزار و ۶۴۴ نفر نیز بیمه بیکاری دریافت می کنند.

سهم اشتغال خدمات بیش از ۴۷، صنعت بیش از ۲۶ و کشاورزی نیز بیش از ۲۶ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی مردم لرستان در بهار امسال ۳۹.۴ درصد اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی