1.5 میلیارد ریال صرف مرمت کارونسرای قانلی‌بولاغ مشگین‌شهر شد


1.5 میلیارد ریال صرف مرمت کارونسرای قانلی‌بولاغ مشگین‌شهر شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل از صرف 1.5 میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای قانلی‌بولاغ مشگین‌شهر خبر داد و گفت: با بازسازی و احیای این مکان تاریخی زمینه برای حضور گردشگران فراهم می‌شود.

نادر فلاحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرمت قستمی از ضلع شمال غربی شامل اجرای طاق و گنبد، اجرای دیوار نما و دیوارگری و مرمت قسمتی از گنبد ورودی ضلع شمالی به همراه شیب‌بندی و اجرای عایق رطوبتی پشت بام در حال انجام است.

وی اظهارداشت: کاروانسرای قانلی‌بولاغ بنایی متعلق به عصر صفوی و از آثار معماری کم‌نظیر استان است که در ۸۰۰ مترمربع احداث شده و با توجه به قدمت آن از بناهای مهم تاریخی در استان به شمار می‌رود.

او گفت: مرمت این آثار و بناها متناسب با اعتبارات اختصاصی بناهای تاریخی انجام می‌شود که در سال‌های اخیر در راستای جذب اعتبارات برای مرمت این بناها اقدامات خوبی انجام شده است.

شهرستان مشگین شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.

ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده‌ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان