اقدام کارشناسی راهکار باز کردن گره کور ترافیک در بروجرد


اقدام کارشناسی راهکار باز کردن گره کور ترافیک در بروجرد

بروجرد - ایرنا - گره کور ترافیک معابر در شهر بروجرد با پیگیری مصوبات شورای ترافیک و همچنین اقدام کارشناسی باز می‌شود.

به گزارش ایرنا در گذشته رشد وسایل نقلیه به کندی صورت می گرفت و ساختار زیربنایی حمل و نقل توان رویارویی با آن را داشت.

درطی دهه گذشته رشد شهرها و همزمان با آن افزایش تعداد وسایل نقلیه، مشکلات متعددی را ایجاد نموده است، تراکم ترافیک و تبعات آن، آلودگی ها اعم از هوا و صوتی و به خصوص تصادفات عمده معضلات حل نشده ترافیک در شهر ها است.

توسعه روزافزون شهرها، جابجایی انسان و کالا را بصورت مسئله ای درآورده است که پیچیدگی آن دائمَا درحال افزایش است، در شرایطی که اقدامات هماهنگ و همه جانبه ای درکلیه سطوح اجتماعی بوجود میآید، راههایی برای حل مشکل ترافیک وجود دارد، به بیان دیگر، ترافیک یک مسئله سیاسی – اقتصادی – فرهنگی و اجتماعی است که همه افراد جامعه بایستی درجهت حل آن گام بردارند.

سرپرست فرمانداری بروجرد روز سه شنبه در جلسه کار گروه ترافیک شهرستان گفت: باز کردن گره ترافیک شهر بروجرد نیازمند کار کارشناسی و پیگیری مصوبات کار گروه ترافیک است.
احمد گودرزیان افزود: متولی کار ترافیک در شهربروجرد شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی است که با همفکری و همدلی می توانند این معضل را حل کنند.
وی اظهار داشت: متاسفانه اکثر مشکل ترافیک شهر بروجرد در هسته مرکزی شهر و مربوط به توقف خودورها به صورت دوبله می باشد که پلیس راهنمایی و رانندگی باید اعمال قانون کند.

سرپرست فرمانداری بروجرد بیان کرد: نبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر و تجمع پزشکان و داروخانه های شبانه روزی و بازار در این محدوده باعث شده حجم ترافیک افزایش داشته باشد.

گودرزیان اضافه کرد: در میادین و کنار بلوارها تعداد زیادی وانت بارها اقدام به فروش اجناس خود می کنند و عملا باعث ترافیک می شوند که باید سریعا اقداماتی در این خصوص انجام شود.

معاون عمرانی فرماندار بروجرد نیز در این جلسه گفت: مدیران مرتبط با مسئله ترافیک برای رفع ترافیک شهری منتظر اعلام مدیر کل خود در مرکز استان نباشند و برخی از کارها مانند نصب سرعتکاه و چراغ راهنمایی و نصب علائم و خط کشی را می شود انجام داد.
مسعود فلاح افزود: ترافیک شهر بروجرد در آخر هفته بسیار سنگین تر می شود و این موضوع نیاز به پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب دارد.

معاون عمرانی شهرداری بروجرد گفت: شهرداری بروجرد با تجهیز یک دستگاه خودرو مجهز به دوربین با انتقال اطلاعات به نیروی انتظامی به کمک ماموران راهنمایی و رانندگی می آید و توقف دوبله خودروها و تخلفات رانندگی توسط خودروی مجهز به دوربین به صورت آنلاین اعمال قانون می شوند.
محمد پاپی افزود: شهرداری بروجرد بسیاری از نقاط حادثه خیز و را با نصب سرعتکاه و چراغ راهنمایی ایمن سازی کرده است و به زودی برای کاهش ترافیک در خیابان شهدا مطالعات میدانی انجام و در صورت تصویب کار گروه ترافیک خیابان حافظ شمالی ۲طرفه می شود.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد گفت: حل معضل ترافیک شهر بروجرد نیاز به همفکری پلیس راهور دارد، باید قبل از انجام هر کاری شهرداری که متولی حل ترافیک است با پلیس مشورت کند.

سرهنگ سعید گودرزی افزود: سال ۹۸ تصادفات منجر فوت در داخل شهر بروجرد ۶ نفر بوده است ولی متاسفانه امسال در ۶ ماهه نخت سال ۱۳ نفر بر اثر تصادفات شهری فوت شده اند.
وی اظهار داشت: شهرداری وظیفه دارد برای جلوگیری از بروز تصادفات اقدام به ایمن سازی خیابانها کند و پلیس راهور بارها طی مکاتبات متعدد نقاط حادثه خیز شهری را اعلام کرده است.
وی گفت: متاسفانه پیاده روهای شهر بروجرد محل عبور موتور سوارها می باشد که شهرداری باید با نصب موانع استاندارد از تردد موتور سیکلت سوارها در پیاده رو جلوگیری کند.

رییس اداره محیط زیست بروجرد گفت: ترافیک باعث آلودگی زیست محیطی می شود و باید جایگاهی برای نصب دستگاه تعیین میزان آلایندگی هوا در هسته مرکزی شهر بروجرد نصب شود.

زهرا علیرضایی افزود: دستگاه تعیین آلایندگی در اداره محیط زیست موجود است و این دستگاه باید با همکاری شهرداری در مرکز شهر نصب و ساختمانی برای استقرار این دستگاه در نظر گرفته شود تا میزان آلایندگی مرتبا چک و کنترل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...