6 روش طرز تهیه سالاد ماکارونی؛ خوشمزه و ساده برای مهمانی و مجالس


اکالا بلاگ (https://blog.okala.com/how-to-make-salad-makaroni/): سالاد ماکارونی یکی از سالاد های خوشمزه و لذیذ است که بسیار طرفدار دارد. این...

اکالا بلاگ: سالاد ماکارونی یکی از سالاد های خوشمزه و لذیذ است که بسیار طرفدار دارد. این سالاد خوشمزه زا می‌توان به عنوان پیش غذا یا به همراه غذا در مهمانی‌ها سرو کرد. نام دیگر سالاد ماکارونی، سالاد اندونزی است. دستور پخت سالاد ماکارونی در سراسر دنیا متفاوت است. مثلا در فیلیپین سالاد ماکارونی را به عنوان یک دسر با طعم شیرین درست می‌کنند یا در استرالیا و نیوزیلند از پاستا یا ماکارونی صدفی برای تهیه سالاد ماکارونی استفاده می‌کنند. سالاد ماکارونی را می‌توان با مواد مختلفی از جمله مرغ، ژامبون، سیب زمینی، تخم مرغ و… درست کرد که ما به تعدادی از آن‌ها در زیر خواهیم پرداخت.

1- سالاد ماکارونی با ژامبون و ادویه مخصوص:

این مقدار مواد اولیه برای تهیه سالاد ماکارونی برای 3 نفر مناسب است. برای خرید همه مواد اولیه با تخفیف از اپلیکیشن اکالا، کلیک کنید.

ماکارونی طرح دار ۱/۲بسته کالباس ۱بسته خیارشور خردشده ۱پیمانه کاهوخرد شده ( اختیاری) به مقدار لازم گوجه خرد شده به مقدار لازم ذرت پخته 1 پیمانه سس مایونز 4 قاشق غذاخوری پودر زیره و فلفل ۱/۲قاشق چایخوری پودر نعناع ۱قاشق چایخوری ادویه سالاد ۱قاشق چایخوری

1- ماکارونی را داخل آب جوش می‌ریزیم، اجازه می‌دهیم با کمی نمک در حدود ۱۵تا۲۰دقیقه بپزد. سپس آبکشی می کنیم و می گذاریم که از حرارت بیفتد.

2- کاهو، خیار شور، گوجه و کالباس را خرد می‌کنیم.

6 روش طرز تهیه سالاد ماکارونی؛ خوشمزه و ساده برای مهمانی و مجالس

3- همه مواد رو باهم مخلوط می‌کنیم. از یک ظرف بزرگ استفاده کنید که بتوانید به راحتی مواد را در آن مخلوط کنید.

4- سپس همه‌ی مواد را با ماکارونی و سس و ادویه‌ها مخلوط می کنیم.

5- آب یک عدد لیموترش تازه هم اضافه می کنیم.

6 روش طرز تهیه سالاد ماکارونی؛ خوشمزه و ساده برای مهمانی و مجالس

6- بعد از مخلوط شدن مواد، سالاد را با ظرف در بسته به مدت ۲ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا خنک شود و سپس سالاد را سرو می کنیم.

2- طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی:

کافی است به مواد اولیه ر.ش قبل 2 عدد سیب زمینی اضافه کنید.

در اولین مرحله برای تهیه سالاد ماکارونی ابتدا هویج و سیب زمینی ها را بشویید، پوست بگیرید و در یک قابلمه بریزید. بر روی آن آب بریزید و با حرارت ملایم اجاق گاز آن ها را طوری بپزید که کاملاً پخته شوند اما فرم خود را از دست ندهند تا در هنگام مخلوط کردن با دیگر مواد سالاد ماکارونی له نشوند. سپس هویج ها و سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کنید و بر روی تخته آشپزخانه آن ها را نگینی خرد کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید.

برای آماده کردن ماکارونی‌های فرمی آن ها را در یک قابلمه بریزید و روی آن به مقداری آب بریزید که ماکارونی ها در آب شناور شوند. برای اینکه ماکارونی ها به هم نچسبند کمتر از یک قاشق غذا خوری به آن روغن اضافه کنید.

سپس قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید و حرارت زیر آن را متوسط بگذارید. آب را داخل آن بریزید و زمانی که آب به جوش آمد، ماکارونی را داخل آن ریخته و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماکارونی پخته شده را آبکش نمایید. حواستان باشد ماکارونی بیشتر نپزد زیرا حالت شفته به خود می‌گیرد و قابل استفاده نیست. سپس آن را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود.

منظور از پخته بودن ماکارونی این است که حالت نرم داشته باشد و چنانچه با چنگال آن را برمی‌داریم کاملاً به داخل آن فرو رود.

6 روش طرز تهیه سالاد ماکارونی؛ خوشمزه و ساده برای مهمانی و مجالس

هنگامی که که ماکارونی در حال آماده شدن است، کالباس ژامبون و خیار شور را به صورت مربع های یک شکل و یک اندازه برش دهید و سپس آن را به ماکارونی اضافه کنید.

اگر نخود فرنگی سما کنسروی است آن را بجوشانید و آماده کنید سپس به همراه شوید خشک شده و فلفل سیاه و مقداری نمک و سس مایونز به سالاد ماکارونی اضافه کنید. دقت کنید که مواد را به آرامی، به سالاد اضافه کنید و مخلوط کنید تا از له شدن آن ها جلوگیری کنید.

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی؛ نکات طلایی برای خوشمزه‌تر شدن آن

در انتها سالاد ماکارونی را با خیارشور، ذرت ، گوجه فرنگی و سس تزیین کنید و روی آن سلفون بکشید و در یخچال قرار دهید تا خوب فرم بگیرند و آماده خوردن شوند.

3- سالاد ماکارونی خوشمزه و مجلسی

اگر می‌خواهید سالاد ماکارونی شما مجلسی و زیبا باشد، بهتر است از مرغ به جای ژامبون استفاده کنید. سپس تمام مراحل بالا را رعایت کنید تا سالاد شما مجلسی شود. در ضمن برای تزیین سالاد ماکارونی مجلسی می توانید از سبزیجاتی همچون جعفری خرد شده و پیازچه به همراه ذرت تفت داده شده استفاده کنید.

4- سالاد ماکارونی قالبی

بعد از اینکه مواد سالاد ماکارونی را با یکدیگر مخلوط کردید، همه ی سس را به آن اضافه نکنید، زیرا همه سس توسط ماکارونی جذب می‌شود و سالاد خشک خواهد شد. بعد از سرد شدن سالاد بقیه سس را به آن اضافه کنید. برای قالبی شدن سالاد ماکارونی آن را در قالب بگذارید و نایلون فریزر بر روی آن بکشید و با قاشق روی آن را صاف کنید. بعد از مدتی که سالاد ماکارونی خودش را گرفت آن را در ظرف مورد نظر برگردانید.

5- سالاد ماکارونی به همراه تن ماهی

برای تهیه سالاد ماکارونی، می‌توانید به جای استفاده از ژامبون از تن ماهی استفاده کنید که بسیار سالم تر و مقوی تر است. دقت کنید که قبل از استفاده از تن ماهی آن را بجوشانید. طرز تهیه این سالاد ماکارونی نیز همانند دستور قبلی است اما به جای ژامبون از تن ماهی استفاده می‌شود.

6- سالاد ماکارونی گیاهی

همیشه در تهیه سالاد ماکارونی لازم نیست از ژامبون، مرغ یا تن ماهی استفاده کنید. می‌توانید از کلم بروکلی، نخود فرنگی و گوجه گیلاسی به صورت نیم پز استفاده کنید. برای تهیه سس هم از ماست، مقداری سس مایونز و آبلیمو تازه استفاده کنید و به آن فلفل و نمک نیز استفاده کنید. یک غذای درجه یک برای گیاهخوار ها است.

نکات طلائی در تهیه سالاد ماکارونی:

اگر بلافاصله قصد خوردن سالاد ماکارونی را ندارید و می‌خواهید در یخچال باقی بماند، به آن سس اضافه نکنید. یک الی دو ساعت قبل از مصرف سس را اضافه کنید تا سالاد تازگی و طراوت خود را داشته باشد.

طرز تهیه سالاد ماکارونی که به آن پرداختیم مناسب 4 تا 5 نفر است. در صورت کم یا زیاد شدن افراد، نسبت های مواد اولیه را تغییر دهید.

در سالاد ماکارونی از تخم مرغ پخته به جای سیب زمینی می‌توانید استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس