مردم زنجیره انتقال کرونا را قطع کنند/ بیمارستان‌های فارس جا ندارد


مردم زنجیره انتقال کرونا را قطع کنند/ بیمارستان‌های فارس جا ندارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هم‌اینک 102 بیمار مبتلا به کرونا در فارس در بخش‌های آی سی یو، بستری هستند، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را تنها راه قطع زنجیره انتقال و حرکت در مسیر کاهش تعداد بیماران دانست.

دکتر علی اکبری دوشنبه ۱۵ مهر در جلسه روزانه اعلام وضعیت آماری کروناویروس در استان فارس، گفت: تاکنون قریب به ۳۰۳ هزار نمونه از افراد مشکوک و دارای علامت در فارس گرفته شده که از این میان، پاسخ ۵۸ هزار و ۴۷۰ نمونه مثبت بوده است.

او با ابراز تاسف از مرگ هشت هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع در استان را هزار و ۳۵ نفر اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه در ادامه به افزایش موارد بستری بیماران مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان به ۹۱۱ مورد اشاره کرد که از این تعداد، ۱۰۲ بیمار در شرایط وخیم جسمی بوده و در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او همچنین با اعلام خبر بهبودی ۵۲ هزار و ۵۹۷ بیمار مبتلا به کروناویروس که از بیمارستان ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ابراز امیدواری کرد در طی روزهای آینده شاهد رشد قابل توجه این شاخص در استان باشیم.

افزایش چشمگیر موارد مثبت و بستری کرونا در فارس

اکبری با اشاره به افزایش قابل توجه آمار موارد مثبت و بیماران نیازمند بستری در روزهای اخیر، گفت: تمام ظرفیت های پیش بینی شده برای بستری بیماران اشغال شده و هم اکنون با محدودیت در پذیرش بیماران مشکوک و یا مثبت قطعی مبتلا به کووید ۱۹ مواجهیم.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز ضمن درخواست از عموم مردم استان فارس برای رعایت پروتکل های ایمنی و جدی گرفتن رعایت فاصله فیزیکی، گفت: مردم استفاده از ماسک را فراموش نکنند و در مکان‌های تجمعی حاضر نشوند تا بتوانیم با لطف خداوند، همت مردم استان و تلاش کادر سلامت، این بیماری را در استان مدیریت کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403