تلاش دولت برای تامین مسکن ایثارگران


تلاش دولت برای تامین مسکن ایثارگران

گرگان - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تلاش داریم تا مقدمات فراهم شدن 50 هزار قطعه زمین برای خانه سازی ایثارگران را تا پایان امسال به سرانجام برسانیم.

سعید اوحدی امروز سه‌شنبه هنگام عقد تفاهم نامه تامین مسکن و شغل برای ایثارگران گلستان با هادی حق شناس استاندار این استان شمالی اظهار داشت: اگر این موضوع تحقق یابد از رشد ۲۰۰ درصدی خانه سازی برای ایثارگران نسبت به ۱۷ سال گذشته برخوردار خواهیم شد.

وی یادآور شد: تفاهم‌نامه همکاری در این خصوص با استانداریها و وزارت راه و شهرسازی در سفرهای هر هفته یک استان به امضاء می‌رسد که امروز چهاردهمین سفر به گلستان انجام و سهم این استان تامین یک هزار زمین برای مسکن جامعه ایثارگری است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال هم که یک موضوع جدی است و به یک معضل بویژه برای جامعه ایثارگری تبدیل شده، تفاهم‌نامه‌های ملی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضاء رسیده است.

معاون رییس جمهوری گفت: اشتغال در سطح ملی تابع قوانین بالادستی است و برای جامعه ایثارگری تاکنون کار مناسبی انجام نشده بر این اساس تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

اوحدی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اساسی در بنیاد شهید حوزه مطالبات و مشکلات جانبازان بوده و هست، گفت: با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و تاکید رییس جمهوری بخش اعظمی از این مشکلات را برطرف کردیم و این دولت را بدون بدهی به جانبازان تحویل خواهیم داد.

وی افزود: بیمه تکمیلی جانبازان و ایثارگران با شرکت طرف قرارداد هم طی ۲ سال گذشته به دلیل تامین نشدن اعتبار مشکلاتی بوجود آورد که با همت سازمان برنامه و بودجه و تاکید صریح رییس جمهوری برطرف شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته