وکیل عضو زندانی حماس در عربستان، خواستار آزادی موکلش شد


وکیل عضو زندانی حماس در عربستان، خواستار آزادی موکلش شد

رسانه‌های فلسطینی خرداد امسال نسبت به شرایط وخیم جسمانی الخضری و پسرش هشدار داده و اعلام کرده بودند که این افراد به سلول انفرادی منتقل شده‌اند و وضعیت جسمانی مناسبی ندارند.

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، وکیل " محمد الخضری " از اعضای «جنبش حماس» که توسط نیروهای عربستان بازداشت و زندانی شده است، وضعیت جسمانی وی را بد توصیف کرد و خواستار آزادی فوری موکلش حتی بصورت موقت شد.

حساب کاربری «معتقلی الرای» (زندانیان عقیدتی) در توییتر روز سه شنبه به نقل از " خضر المشایخ " رئیس کمیته زندانیان اردنی و فلسطینی در بند عربستان سعودی نوشت: با توجه به ادامه شیوع «ویروس کرونا» و وضعیت بد جسمانی، خطر بزرگی حیات الخضری را تهدید می‌کند و یک نگرانی جدی برای وی وجود دارد.

به گفته وی، این عضو «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) زندانی در عربستان به مراقبت‌های بهداشتی مستقیم نیاز دارد و وکیل او در دادگاه اخیر، خواستار آزادی وی حتی بصورت موقت شده است. عربستان از فوریه سال ۲۰۱۹ (بهمن ۹۸) الخضری و ده‌ها فلسطینی دیگر را بازداشت کرده و با وجود درخواست‌های مکرر جنبش حماس، تاکنون حاضر به آزادی آنان نشده است.

رسانه‌های فلسطینی خرداد امسال نسبت به شرایط وخیم جسمانی الخضری و پسرش هشدار داده و اعلام کرده بودند که این افراد به سلول انفرادی منتقل شده‌اند و وضعیت جسمانی مناسبی ندارند.

بر اساس این گزارش، عربستان تمامی فلسطینیان و اردنی‌های بازداشت شده در این کشور را از ملاقات با خانواده‌هایشان منع کرده و حتی در تعطیلات عید سعید فطر نیز تنها اجازه گفت‌ و گوی تلفنی پنج دقیقه‌ای را به آنان داده بود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، (حماس) چندی پیش در پیامی به شاه سعودی خواستار آزادی فوری ده‌ها بازداشت شده فلسطینی در این کشور شد.

سازمان عفو بین الملل نیز دیشب (دوشنبه) در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه الخضری نماینده جنبش حماس در عربستان و پسرش " هانی " بدون هیچ اتهامی از سال گذشته توسط نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شده و در سلول انفرادی به سر می‌برند و هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارد، شرایط آن‌ها در زندان عربستان را غیر انسانی توصیف کرد.

این سازمان پیشتر نیز در ۲۲ مرداد امسال با صدور بیانیه‌ای از "سلمان بن عبدالعزیز" شاه عربستان خواست که زندانیان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در این کشور را هرچه زودتر و بدون هیچ پیش‌شرطی آزاد کند.

با این حال عربستان تاکنون به این درخواست‌ها واکنشی نشان نداده و حاضر به آزادی زندانیان نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد