موردی از ابتلا به کرونا در سرای سالمندان خرم‌آباد گزارش نشد


موردی از ابتلا به کرونا در سرای سالمندان خرم‌آباد گزارش نشد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر سرای سالمندان صدیق خرم‌آباد گفت: باتوجه به سخت‌گیری های اعمال شده برای رعایت نکات بهداشتی، تاکنون مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در این آسایشگاه گزارش نشده است.

حسن رضا طرهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل شرایط سنی و بیماری برخی از سالمندان، بهداشت مقابله با کرونا توسط کادر سرا بیش از پیش رعایت شده است و پروتکل های لازم به طور مستمر اجرا می شود.

وی اظهار داشت: برخی خانواده ها سالمندان خود را رها کرده اند اما برخی دیگر دائم در ارتباط هستند و به دلیل محدودیت ملاقات در زمان شیوع ویروس کرونا، با ارتباط تصویری جویای حال والدین خود هستند.

مدیر سرای سالمندان صدیق خرم‌آباد با اشاره به اینکه اکنون ۶۳ نفر شامل۴۲ خانم و ۲۱ آقا در این موسسه تحت حمایت هستند ادامه داد: با توجه به اینکه این آسایشگاه به صورت خیریه، هیات امنایی و مشارکت مردم اداره می شود نیازمند کمک عمومی و مساعدت مسوولان است.

طرهانی گفت: خیرین همواره کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به سرای سالمندان صدیق اهدا می کنند اما از مسوولان انتظار می رود توجه بیشتری به این مرکز داشته باشند.

وی ادامه داد: این آسایشگاه سه بخش زنان، مردان و معلولان دارد و خدمات توان بخشی، پزشکی، مشاوره، مددکاری، روانشناسی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و کاردرمانی را برای سالمندان ارائه می دهد.

سرای سالمندان صدیق خرم آباد سال ۷۳ پس از وصیت مرحوم حاج شکرالله صدیق توسط وسیع خود حاج محمد کاظم صدیق به ثبت رسید، این مجموعه ۱۲ هزار متر مربع می باشد و به سازمان بهزیستی لرستان وقف شده است.

افزون بر هفت هزار نفر معادل بیش از ۱۰ درصد جمعیت لرستان سالمند هستند و در حال حاضر علاوه بر تنها مرکز خرم‌آباد، ۲ مرکز سرای سالمندان در بروجرد به عنوان اولین شهر دوستدار سالمند استان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)